#1 Skrevet Januar 25, 2015 (endret) Fått litt problemer mer bilen nå. Var ute å lekte litt i snøen på fredag og på vei tilbake døde den litt på vei inn i kryss og ved overgang motorbrems/svakt pådrag. dør helt, ingen respons også plutselig kommer den igjen og da er alt som normalt. kjørte pent hjem og parkerte. ved mye pådrag går den akkurat som den skal. Startet så opp på lørdag for å feilsøke litt, starter og går på 3 sylindre i et par sec også går den normalt helt til den blir varm og da begynner den å jage på tomgang, faller den på 3-500 rpm og henter seg opp igjen, men noen ganger dør den helt. Har en feilkode på 16487/P0103/000259 - Mass Air Flow (MAF) (G70): Signal too High, så prøvde å logge litt på en liten tur idag. ved fult pådrag ligger den på 110-120 g/s noe som jeg har skjønt er normalt/litt i underkant tomgang 1.8g/s-4g/s med det som er spesielt, når den driver å kutter ved penkjøring på rundt 2000 rpm/nesten ingen gass så varierer den mellom 10g/s - 60g/s kjennes ut som den kutter tenning helt evt bensin, så har vurdert både sluttrinn og bensinpumpe, men konsentrerte meg om maf pga feilkoden.. Noen med noe forslag? Bytte maf å se om det hjelper? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 25, 2015 Fått litt problemer mer bilen nå.Var ute å lekte litt i snøen på fredag og på vei tilbake døde den litt på vei inn i kryss og ved overgang motorbrems/svakt pådrag. dør helt, ingen respons også plutselig kommer den igjen og da er alt som normalt. kjørte pent hjem og parkerte. ved mye pådrag går den akkurat som den skal. Startet så opp på lørdag for å feilsøke litt, starter og går på 3 sylindre i et par sec også går den normalt helt til den blir varm og da begynner den å jage på tomgang, faller den på 3-500 rpm og henter seg opp igjen, men noen ganger dør den helt. Har en feilkode på 16487/P0103/000259 - Mass Air Flow (MAF) (G70): Signal too High, så prøvde å logge litt på en liten tur idag. ved fult pådrag ligger den på 110-120 g/s noe som jeg har skjønt er normalt/litt i underkant tomgang 1.8g/s-4g/s med det som er spesielt, når den driver å kutter ved penkjøring på rundt 2000 rpm/nesten ingen gass så varierer den mellom 10g/s - 60g/s kjennes ut som den kutter tenning helt evt bensin, så har vurdert både sluttrinn og bensinpumpe, men konsentrerte meg om maf pga feilkoden.. Noen med noe forslag? Bytte maf å se om det hjelper? min var å slik som du beskrev at det kjennes ut som om den holder igjenn å kutter, som om det er tenning eller bensin. men ble borte etter coil bytte å fiksing av veivhusventilasjon. men min jager å fortsatt av og til. jeg synest kansje min viser lite gs mtp tallene dine å du mener det er lite.. hvordan drar du den ut da når du skal forvente slike tall ++??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 25, 2015 hmm, har 4 andre coiler jeg kan prøve. en annen merkelig ting er at det står disabled på missfire recognition og missfire counter Maks gs leste jeg på fult pådrag på 2 og 3 gir. har bare den "formelen" her å gå ut fra: Rule of thumb for a 1.8T: MAF = crank power * 0.8. Maximum MAF reading on a non-chipped 1.8T is 150 * 0.8 = 120g/s. Min er foreløig u chippet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 27, 2015 Koblet fra maf, og da gikk bilen helt fint, bortsett fra at den døde en gang ved nedbremsing til kryss når jeg trykka inn clutch. problemet oppstår bare når den er varm. tror jeg bytter maf. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 8, 2015 Byttet maf og bilen går perfekt igjen:) problem løst ^^ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...