#1 Skrevet Januar 25, 2015 Hei. Har en golf 1.8t der turbotrykket synker sakte nedover. Når jeg gir full gass så lader den rett trykk for så å synke sakte nedover. Fikk følgene feilkoder: 4 Faults Found: 17522 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S2 P1114 - 35-00 - Internal Resistance too High 17964 - Charge Pressure Control P1556 - 35-10 - Negative Deviation - Intermittent 17956 - Boost Pressure Regulation Valve (N75) P1548 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 P0130 - 35-10 - Malfunction in Circuit - Intermittent Readiness: 0000 0000 Dorlig wastegate? Motoren er trimma så mulig den ikke tåler trykket jeg kjører på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 25, 2015 Trimma på hvilken måte? MBC eller software? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 25, 2015 Det vet jeg ikke Er det en enkel måte å sjekke det på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 25, 2015 Du sier bilen er trimmet. Antar du vet hva som er gjort med den? Du har så liten turbo at du skal ha mindre trykk på 5000 enn på 3000 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 25, 2015 Er i alefall chip + ic. Vet ikke om turboen er bytta, men orginal turboen skal vel ikke tåle 1,3 bar? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 25, 2015 Tåler det nok, men uansett ikke noe poeng i da den er tom så eneste som skjer er at det blir VARMT. Hvem har levert chip? 196 eller 215hk software? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 25, 2015 Autokorekt? Bilen var chipa da jeg kjøpte den, så hvem og hvor mye vet jeg ikke. Selger sa ca 220hk så mulig det er 215 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 25, 2015 Har alle symptomene på feilkode 17956, så er sikkert wg som tuller seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 25, 2015 215/220hk program er fantasi vare på K03 turbo. Men det hentes ut masse moment på det men turboen er alt for liten til å holde trykket på høye turtall. Log MAF verdi så ser du reel oppførsel på motoren. Stor mulighet for at turboen er så sliten at den ikke greier å holde seg innenfor det programmet setter som minste trykk/luftmengde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 25, 2015 Relativt ny til vag com. Men skal vell gjøre som beskrevet her da? http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html Så for liten turbo kan føre til feilkoden på wg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 26, 2015 Koden er negativt avvik = for lite trykk. Når softwaren skrives så legges det inn en ønsket verdi, og faktisk verdi må vere innenfor +/-xx%. Mer enn det gir feilkode. N75 er standard synderen når det kommer til avvik. Men hos deg er det mer sansynlig at turboen ikke orker mer, mulig den greide det tidligere når den var nyere. Stort sett er mer enn 196hk program drepens for turboen over tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 26, 2015 (endret) Er det noe som kan mekes på turbo? Slark etc. Eller kan jeg se noe på en MAF måling? Vist ikke blir det vell det lureste å oppgradere til en K04 turbo? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 26, 2015 K04 krever ny software. Muligens K03s går greit uten ny software 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 26, 2015 du har jo feil på lambda og n75 ventil, prøv å bytt disse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 26, 2015 Her er i alefall MAF (Om jeg gjorde det rett). Ga full gass fra 2500-3500rpm. Kan se ut som om at det er noe som eg gale i alefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 26, 2015 Logg MAF og MAP i samme diagram, antar du har meir turtall på bilen enn 3560rpm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 28, 2015 Så dette skal måles på full gass? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 28, 2015 Logg med flat pedal fra tomgang til turtallsperra på 2/3gir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 28, 2015 Vet du hvor jeg finner MAP i vagcom? Blir det boost pressure det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 28, 2015 Lettere å finne i "Generic OBD2" systemet trur eg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 29, 2015 Skal se om jeg får sett på det på søndag 😉 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 1, 2015 Hmm. Fant ikke map i generic obd2 😕 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 1, 2015 Tapatalk liker vist ikke å laste opp videoer -.- Men i alefall, nå faller trykket fra 1,3 til 0,7 veldig raskt. Nålen bare hopper ned 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 1, 2015 https://vimeo.com/118435474 Har nå prøvd å bytte slangen som går til turbotrykksmåler for å se om det hjelper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Februar 6, 2015 Ingen som har en idé? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...