#26 Skrevet Februar 6, 2015 hadde du ikke feilkode på n75 og lambda?? Prøvd ny N75 da?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Februar 6, 2015 Ok. Noe jeg må tenke på mtp at bilen er chippa? Eller er det orginal n75 som er tingen? 😊 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Februar 6, 2015 det finnes en org nt75 ventil som er bedre enn den org til din motor ja. Prøver du en manuell boostkontroller får du enda mer stabil trykk, men blir et lite rykk om du går av gassen. blir vant til det. Det er n75 som i bunn og grunn regulerer trykket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Februar 6, 2015 Ok takk 😊 Dyre greier? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Februar 6, 2015 nja,,, n75 ventil på møller er vel fort 5- 700 kr mener jeg, men ikke sett priser på dette på snart 10 år 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Februar 13, 2015 Prøvde en boostkontroller i dag(Biltema for å teste), men uansett hvor mye jeg stiller på den, lades det bare 1,1 bar ??? Syntes alikavell den gikk bedre. Men virker som den ettertenner litt om jeg gir full gass i et høyt gir. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Februar 13, 2015 Husk trykk over 1,1 er ikke noe vits, pluss må ikke trykket settes høyere enn etterspurt trykk i mappet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Februar 13, 2015 Skal vare 1,3 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Februar 13, 2015 på org k03? Merkelig? Du bruker 98 bensin? Har iike noe med trykket å gjøre det altså. Men mulig turboen din begynner å bli dårlig. Om du kjører med slangen ned til wg frakoblet skal turbo lade det den kan. Kan evt sjekke men pass på. Kan plutselig lade mer enn den burde da. Sett maks anbefalt trykk på k03 til 15- 16psi er vel 1- 1,1 bar, etter den utvikler den mye varem og du mister effekt, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Februar 13, 2015 Kjører egentlig ikke på 98, men har vel egentlig merket mindre til fjuskinga de få gangene jeg har gjort det. Kan ta meg en tur uten wg seinere i kveld 😉 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Februar 13, 2015 Da må vel slangen til wg blindes? Så det ikke kommer luft ut der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Februar 13, 2015 kommer ikke luft ut fra wg nei... men kommer evt luft (vakuum) ut ifra booscontrolleren da. Mulig den må blokkes, tror jeg prøvde uten. (snart 10 år siden jeg hadde en golf 4 gti) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Februar 13, 2015 Var der jeg mente 😜 Men prøver uten og ser da 😉 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Februar 13, 2015 1.3 høres MYE ut på K03, 196hk software skal tilsvare 1.1bar max. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Februar 13, 2015 Mulig det skal være 1,1. Tidligere eier som sa 1,3. Men er det ikke litt merkelig at det ikke blir forskjell på trykket når jeg justerer på boostkontrollen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Februar 13, 2015 Mener jeg hadde samme " problem" på min gti, fikk ikke over 1,1 tror jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Februar 13, 2015 Men får ikke mindre heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Februar 13, 2015 Fant egentlig ut at det beste er å ikke ha turbotrykk måler. Ellers blir man bare så opphengt i hvordan trykk man tror man skal ha hele tiden og ikke tenker på hvordan bilen går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Februar 13, 2015 Hehe, men går jo ikke rett heller 😜 Virker som feiltenning eller noe. Kansje jeg sku sjekka plugger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Februar 13, 2015 du kan logge diverse i vagcom. logg lmm og logg etter tenningstrekk. Så ser du hvor mye den trekker ned tenninga under pådrag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Februar 13, 2015 Får sette meg ned å se om jeg finner fram til det da [emoji14] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Februar 13, 2015 Vet du hva jeg ser etter i vag com for å måle tenningstrekk? 😊 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Februar 14, 2015 Kjørte 1.6bar med k03 turbo jeg ikke noe problem det. Hadde revo stage 2 så mappe passet vel best til en k03s eller k04-001. Block 020 er der du ser tenninga hvis jeg husker rett. En chippa 1.8t bør kjøres på 98 Noe du slipper hvis du har revo for da kan du justere tenninga ned slik at du fint kan kjøre med 95. hadde nok bytta lambda siden du har feil på dette. Mulig at wastegate lokket ditt ikke tetter som det skal ikke ukjent problem at det blir sprekker der. Du får også oppgradert Wastegateklokke fra forgemotorsport. Hadde også oppgradert TIP for orginal er kjent med og kunne kollapse under høyere trykk. Bedre flow med oppgradert også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Februar 14, 2015 Så i dag tidlig såg jeg litt på trykket mens jeg kjørte. Fjusker når jeg når max trykk. Slipper ikke ut trykket jevnt eller noe? Turbotrykk nålen rister i alefall og det høres ut som et helikopter [emoji14] Så prøvde jeg uten wg og da skjedde to ting. Først var det samme symptom som alltid. Lader opp til 1,1-1,3 så fjusker den. Etterhvert forsvant rett og slett turbotrykket med en gang jeg nådde max trykk. Etter at jeg koblet på wg igjen, fortsatte det andre symptomet. Så nå lader den bare akkurat i det jeg gir på, så forsvinner trykket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Februar 14, 2015 Kan dette fortelle noe? Grønn er requested pressure Blå er actual pressure Ligger ikke actual pressure litt lavt? Kan og se det ujene trykket på topp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...