Synkende turbotrykk Golf 1.8t

Anbefalte innlegg

Får for lite trykk i forhold til det hjernen sir den skal ha kom plutselig på at jeg har to havarerte turboer liggende en plass så har ekstra wastegate der som jeg kan skru av hvis jeg finner ut hvor jeg har lagt dem i alt rote jeg har hehe. virker litt som du mulig har pulserende turbotrykk. Men siden du har feil på lambda kan det hende hjernen holder igjen.

 

litt om pulserende trykk

http:/http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5081900-1.8T-odd-boosting-when-accelerating-(pulsing)/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Linken funket ikke.

EDIT: Linken kom vist med "www.forum.vacn.no" foran seg :P BAre fjerna det så funka den

 

Har samme problem på kald motor. Da skal vell ikke lambda ha noe å si?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde uten ledningen til n75 nå, da lada den 0,3-0,4 men ingen fjusking

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vere ICM eller coiler som tuller også. Typisk at de funker med moderat trykk men ikke har nok futt på fult ladetrykk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ICM?

 

Kunne ikke måle noe voldsomt tenningstrekk, eller feiltenninger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde meg fram ved å justere trykket på wg. Den begynte å fjuske på å bar trykk. Alt under gikk fint.

 

Må være at den får for lite bensin eller noe. For kommer ikke ettertenninger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starter opp igjen her jeg, da feilen har forverret seg. Nå starter fusking/kutting ved ca 0,4 bar turbotrykk. Fått vite at bilen ikke skal kjøres på 1,3 bar som tidligere eier hadde justert opp på wg, men på 0,8 bar.

 

Har prøvd å koble av wg så jeg kjører fritt trykk, men det hjalp ikke.

Prøvd 2 n75 ventiler.

Sjekket plugger. Såg litt rusten ut, så dro over de med en stålbørste. Er nok moden for utskiftning, men får ikke feilkode på feiltenning.

 

Nå er det kun den feilkoden på lambdaen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd og sett gjennom denne tråden din. Ka er maks Lmm verdier og kortid får du dei. Ka er maks tennings retardasjon på kanal 20?

Men fant ikkje dette noen plass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet tennplugger nå i dag, og det hjalp i stor grad ☺ Så nå må jeg prøve å justere wg riktig... Om ikke det fyker så måler jeg lmm verdier 😉

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.