Trackday Golf mk1, hvilken motor?

Anbefalte innlegg

Tåler innmaten i motoren opp til 250hk?

 

Da var avtale om einser gjort så da er man vell et steg videre. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dooh,så ikke at du hadde fått tak i prosjekt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avhengig av hvilken motor bilen har så ville jeg prioritert andre ting på bilen. Om du ikke har MYE erfaring mtp banekjøring så er det sjåføren som har størst utviklingspotensial! Vanlig gti motor holder lenge....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min anbefaling:

16v-16vT-1,8T motor

(KR med S2 stempel, og kina råder parret med sprut og Holset snurre bør duge)

02A kasse med Quaife LSD

100mm drivakslinger

256/280mm bremser med skikkelige skiver og klosser (gjerne Brembo/Willwood kalipper)

skiver bak (mk2/mk3/mk4)

Bremse vugge med hydraulisk clutch (slipper tull med at det låser for mye bak som eg sliter med)

SPAX RSX, KWv3 eller annet passe gromt understell (eg bytter nå fra Spax RSX til kw v3)

Poly foringer over alt

GTI stabstag bak, ingenting fremme

Skikkelig ratt

Kort styring

Tårn-lager oppe, nede (må cøstøm lages pga 02A), og bak (tårn til tårn ikke demper til demper eller bur)

Bur skrudd eller sveist

Skikkelige dekk på lette felger

Skikkelige stoler med gode belter

 

Eventuelt letting av karosseriet, lexan vinduer osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når en ferdigbygget bil til 35k utgår pga budsjettet ikke strekker til så blir nok handlelisten din Hans noe i overkant :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når en ferdigbygget bil til 35k utgår pga budsjettet ikke strekker til så blir nok handlelisten din Hans noe i overkant :P

 

Det er forskjell på 35k i løpet av en dag og 100k i løpet av 3-4 år, er det ikke Petter??? Hvis ikke kunne vi alle kjørt rundt i Maybacher? Er ikke satt noe tidsbegrensing eller budsjett på bilen som jeg vet om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man ser kl Petter postet innlegget på så spørs det vel om han var våken :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min anbefaling:

16v-16vT-1,8T motor

(KR med S2 stempel, og kina råder parret med sprut og Holset snurre bør duge)

02A kasse med Quaife LSD

100mm drivakslinger

256/280mm bremser med skikkelige skiver og klosser (gjerne Brembo/Willwood kalipper)

skiver bak (mk2/mk3/mk4)

Bremse vugge med hydraulisk clutch (slipper tull med at det låser for mye bak som eg sliter med)

SPAX RSX, KWv3 eller annet passe gromt understell (eg bytter nå fra Spax RSX til kw v3)

Poly foringer over alt

GTI stabstag bak, ingenting fremme

Skikkelig ratt

Kort styring

Tårn-lager oppe, nede (må cøstøm lages pga 02A), og bak (tårn til tårn ikke demper til demper eller bur)

Bur skrudd eller sveist

Skikkelige dekk på lette felger

Skikkelige stoler med gode belter

 

Eventuelt letting av karosseriet, lexan vinduer osv

 

Takker for tipset. Et par spørsmål ang det du skriver.

 

100mm drivakslinger, hvor får man dette fra i rett lengde?

 

280mm bremser er fra G60 ikke sant? Disse må pares med hvilket nav for å få på 100mm akslinger? Golf 1 cab nav fremme og adaptere på kalipperene?

 

Skiver bak så trenger jeg vell enn hel bakaksling? Eventuelt en ny spindel før det monteres på kalipper skiver og klosser. Går jeg for bremser fra en golf 4 bak så blir det vell ganske jevn bremsekraft.

 

Bremsevugge med hydraulisk clutch. Har du en link til en?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visste ikke at det var snakk om 3-4 år byggetid, da er det meste mulig : ja :

 

100mm drivakslinger er Einser CAB akslinger som må til når en skal ha 02A kasse, disse får en til OK pris fra f.eks. mister-auto (SKF akslinger)

 

Golf 1 cab spindler fremme så går ytre drivledd i uten problemer, med de originale så må du slipe og herje for å få plass

 

Original bakaksel kan fint bygges om til skivebrems med deler fra Scirocco 16V eller Golf 2, jeg har et sett med det som trengs for ombygging som du kan få hvis du vil, ble plukket av den blå einseren min før hugging

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visste ikke at det var snakk om 3-4 år byggetid, da er det meste mulig : ja :

 

100mm drivakslinger er Einser CAB akslinger som må til når en skal ha 02A kasse, disse får en til OK pris fra f.eks. mister-auto (SKF akslinger)

 

Golf 1 cab spindler fremme så går ytre drivledd i uten problemer, med de originale så må du slipe og herje for å få plass

 

Original bakaksel kan fint bygges om til skivebrems med deler fra Scirocco 16V eller Golf 2, jeg har et sett med det som trengs for ombygging som du kan få hvis du vil, ble plukket av den blå einseren min før hugging

 

Ja, pga oppussing som jeg nevnte så blir det tatt innimellom.

 

Haha, har du ennå det? Takker ja til det. :)

 

Var det jeg trodde det var einser cab akslinger ja, takk for oppklaringen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har rette type spindler eg kan vurdere å selge kjøpt hos Gøran Krogh til overpris :P så må evt ha en 1000 lapp for de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

07K motor, 2.5L femmer fra Jetta, Golf i USA. Eller TTRS eller RS3.

Liten turbo med tidlig ladetrykk, masse morro!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremsene bak er enkle. Spindlene går overens fra alt fra 1973 til 1998. Nye spindler med feste for caliper koster bare noen hundrelapper komplett med lager på Ebay. I tillegg til disse trenger du da skiver, klosser og calipere som kan hentes fra Golf 2 og 3, eller Passat B3 og B4. Får å få håndbremsen til å fungere så bruker man vaiere fra Scirocco 2 16V.

 

http://www.ebay.com/itm/2-x-Achszapfen-Radlager-fur-Scheibenbremsen-hinten-VW-Golf-2-3-Passat-3A-35i-/131065222615?pt=DE_Autoteile&hash=item1e841895d7

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.