Fargeforskjell etter lakkering på Møller Skadesenter

Anbefalte innlegg

Hei,

Hadde min Candy White Scirocco på Møller Skadersenter på Ryen nylig. Når jeg skulle hente den var venstre forskjerm og kanalen på venstre side byttet og lakkert opp. Fargeforskjellen var så synelig at jeg så den med en gang på 15 meters avstand og gikk rett inn tilbake på verkstedet.

De tok bilen inn igjen og skulle rette feilen. Det som ble gjort var at de valgte å "flekke opp" venstre døren for å kamuflere overgangen på fargeforskjellen. Når jeg fikk se dette var jeg ikke noe videre fornøyd og mener de burde ha lakkert om delene på nytt for å matche fargen på bilen.

De hevder:

- Det er nesten umulig å lakkere hvit bil uten fargeforskjell

- At de kun benytter ferdig lakk fra leverandør uten å ha mulighet til å justere

- At det ikke er vanlig å "scanne" fargen på bilen før lakkering

- At fargeforskjellen er så liten at den er langt innenfor hva de selv akspeterer

Jeg skal prøve å få tatt noen gode bilder etterhvert og legge de opp her også, men er det noen som er kyndige på området som kan uttale seg? Jeg er mildt sagt ikke fornøyd over jobben, men litt usikker på hva jeg egentlig kan forvente/kreve og hvordan jeg skal gå frem møt Møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal få formannen på vårt lakk og skadeverksted til å lese posten din.

Så skal jeg få hans kommentar.

-Thelle-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om lakken er 3-sjikt lakk med en bunnfarve så kan den ikke scannes.

Om du ikke er fornøyd med farve eller utført arbeid, så gå til forsikringsselskapet og før en klagesak ovenfor møller via dem.

Det kan være at de må lakkere hele siden, men det er normalt at de lakkerer opp tilstøtende flater med en flytende overgang.

Så om de lakkerer en dør, så skal de lakkere opp de tilstøtende flater med en farveovergang for å få bort forskjellen.

-Thelle-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skadeavdelingen hos ryen har jeg selv så som så erfaringer med.

Leverte arbeidsbilen jeg hadde hos min tidligere arbeidsgiver der for utbedring av skade etter at en lastebil hadde vrengt overhenget på trallen sin rett i siden på Transporteren.

Den bilen var hvit med et hint av blåskjær, og de lakkerte delene var på grenseland til å være lysegule.

Jeg skjønner jo at det kan være utfordrende å treffe den samme nyansen av hvit som en bil har, men en slik kræsj som dette er grenser jo på useriøsitet i mine øyner.

Spent på bilder av forskjellene på din bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt vanlig praksis dessverre fra Møller sine skadesenter.

Fikk samme svaret skadesenteret til Møller Gjøvik, de gadd ikke å se over bilen på nytt heller når jeg reklamerte.

Sa bare at fargeforskjell måtte jeg forvente, og punktum. Jeg gadd ikke å bruke mere energi på det, men så blir jeg ikke brukende de mere heller på slike saker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig fornøyd da jeg fikk nytt koffertlokk på min ibishvite b8, ingen fargefoskjell jeg kunne se.

Den ble levert inn på møller minde i Bergen(audisenteret) , men de brukte et eksternt firma for jobben.

Lakken ble iallefall scannet og resultatet ble bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt vanlig praksis dessverre fra Møller sine skadesenter.

Fikk samme svaret skadesenteret til Møller Gjøvik, de gadd ikke å se over bilen på nytt heller når jeg reklamerte.

Sa bare at fargeforskjell måtte jeg forvente, og punktum. Jeg gadd ikke å bruke mere energi på det, men så blir jeg ikke brukende de mere heller på slike saker.

Hadde også min bil på Karosseriforum (Gjør jobbene for Møller Gjøvik) Ble håpløst misfornøyd. Deler var feil montert. Kjørt sparetriks ved å lime sammen plastdeler(Byttet de selv etterpå!) Sjelden sett så amatørmessig utført arbeid. På forskjerm og dør var det silikonflekker, digre støvkorn og ett par små sig. De gikk på støvkornene med poleringsmaskin. Ble masse etterarbeid for meg. Polert inn nye riper osv. Opplevde de som talentløse. Siste gangen jeg leverer bilen der.

Det ble også fargeforskjell på denne. Det hadde de prøvd å skygge utover ene døra. Med resultat i "appelsinlakk". Og for en som er såpass nøye som meg ble det helt umulig å leve med bilen. Fargeforskjellen og alle småfeilene var noe jeg så hele tida.. Måtte selge..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kvalitetskontrollen er for dårlig er min meining eg har flere ganger fått igjen biler som ser ut som fargekart. Siste gang var det greit nok men ikke perfekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjip at man ikke blir gjort oppmerksom på slike ting på forhånd !!?? Syns at dette nesten burde vært lovpålagt å informere om dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.