#1 Skrevet Januar 27, 2015 (endret) hei! hadde tidligere en dunke lyd i motoren til min audi a8, det var en 2.8 (175hk) AAH motor. fikk konkludert at dette var rådebank. fikk åpnet motor nå og det viste seg at det lå et stjerneskruhode i kanten på det ene stemplet, vistes nesten ikke men vart sikkert nok til at lyden kom frem. har dele motor som jeg nå har tenkt å flytte stempel ifra til min motor, og tenkte da å flytte over stempel, kjøpe nye stempelringer og nye rådelager. noen som vet av plasser jeg får kjøpt både rådelager og stempel ringer uten å bli ruinert? hadde også satt pris på tips rundt dette temaet, noe jeg evt må være forsiktig med osv. vist det er noen i rundt trondheim / stjørdal som sitter med kunnskap om dette så hadde det vært greit om de evt hadde tatt kontakt og kunne besvart noen spørsmål håper på noen har vært borti dette og kan hjelpe da jeg har lyst til å ha bilen på veien igjen.... takk på forhånd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 28, 2015 ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 28, 2015 noen som vet av plasser jeg får kjøpt både rådelager og stempel ringer uten å bli ruinert? hadde også satt pris på tips rundt dette temaet, noe jeg evt må være forsiktig med osv. Klubben har ca 140 rabattavtaler, flere av disse fører slike deler. Personlig bruker jeg Ecconor i Oslo, da de har de beste prisene jeg har funnet her til lands, et bra delelager og har de ikke på lager tar det ikke mange dagene å få inn. Kan tippe at rådelager og stempelringer til en sekser koster tilsammen 2500-3000 kr. Så kommer diverse annet i tillegg avhengig av hvor mye du vil ha nytt: to stk slipesett, bunnsett, bærelager, thrustlager ,ventilstyringer, osv. Tips til et såpass omfattende tema som overhaling av motor blir litt for omfattende, anbefaler at du starter med å lese denne: http://forum.vacn.no/showthread.php?68151-Overhale-3B-motor-200-og-S2&highlight=s2%20overhaling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 2, 2015 takktakk! var det jeg tenkte, va som er anbefalt å bytte, begynner å se litt slitasje på rådelager, men evt hvor lenge de holder.. samt med strekkbolter, er det noe som må byttes? er jo ut etter å få det så billig som mulig + å få en bra motor etterpå.. men har hørt litt snakk om målinger på på veiv osv, er dette noe som er akutelt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...