Anbefalte innlegg

På min Passat B7 2011, skal jeg ta av dørtrekket for å montere lys i bunnen av døra. Sitter en del "vanlige" panel clips, men også en type med "krok". Skjønner ikke hvordan jeg får dratt denne ut uten å ødelegge den. Bildet er hentet fra Det jeg ser av clips-en, er omtrent midt på, så jeg ser ikke ringen jeg vanligvis ville ha plassert verktøyet under for å presse den ut. Noen tips?

702867000ss.jpg

702867000s.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De der løsner vel når du drar hele dørpanelet i oppovergående retning? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I virkeligheten er den mer komplisert enn det tegningen viser, og vridd 90 grader. Den vill ikke løsne ved å dra panelet oppover. Forsøkte å ta bilder av den, men det lille som synes viser ikke mekanismen i det hele tatt. Den sitter litt dypere i døra, ikke flush med kanten av døra. Har forsøkt å ta i litt og dra panelet ut, men den løsner ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var nylig av med dørtrekket på en 2007-modell. Gikk relativt smertefritt. Løsnet kun boltene som var gjemt under dørhåndtaket. Det er jo stort sett disse 2 boltene som holder dørtrekket skikkelig på plass. Så brukte jeg et flatt verktøy som medfulgte vaskemaskina (brukes for å justere føttene). Polstret dette verktøyet med teip. Da var det relativt lett å forsiktig presse ut dørtrekket. Jeg plasserte da verktøyet omkring hver klips. Mener at alle klipsene var lett tilgjengelig. Nå var dette modellen før facelift, men tror neppe det er gjort de store endringene.

Ingen av klipsene ble ødelagt når jeg tok av dørtrekket, men jeg hadde for sikkerhets skyld kjøpt inn noen i reservere før jeg begynte. Klipsene var vel noe av det billigste i Møllers sortiment.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.