2,4 170hk høyt oljeforbruk

Anbefalte innlegg

En kollega har kjøpt seg en A6 2,4 170 hk, 2003 tror jeg det var, eller 2002. Husker ikke helt hva det var.

Men, den bruker endel olje. Ikke mer enn det den i følge spesifikasjonene kan gjøre, og den har gjentatte ganger vært på Møller for å finne ut av det før han kjøpte bilen, men de har ikke funnet noen forklaring på hvorfor denne bruker så mye mer olje enn "normalt". Kompresjon og alt slikt er målt. Og siden det er innenfor akseptabelt forbruk gitt av Audi, så gjør de ikke noe mere med det?

 

Noen som har vært borti det samme? Event hva som kan gjøres for å slippe å etterfylle en svett olje hele tiden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er et felles problem for alle V6 motorene til Audi.

har selv hatt en 2,6 som hadde et noe høyt oljeforbruk.

Det skal viss ha noen med at motoren er bygd i aluminium.

 

Brorsan har en 2,8 som også bruker myyyye olje, og det har den gjort siden den passerte 50.000 km.... Helt Normalt !!

 

4,2 har vel også et slikt problem i en enda større skala.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan skrive under på det samme. Min 98 modell 2,4 bruker 1 liter olje pr. 4000 km. Men nå prøver jeg Mobil 1 istedet for Shell oljen som Audi-verkstedet har. Spent på om det har noe å si.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.