Katalysator A4 B5 fjerne innmat?

Anbefalte innlegg

Hei, har en 99' Audi A4 B5 1.8q.

Bruker unormalt mye bensin og lurer på om katalysatoren kan ha noe med dette å gjøre...

Jeg har en annen katalysator fra en litt eldre A4 1.8 forhjulstrekk men som ikke er helt lik i fasong... tenkte å bytte til denne. tips?

Ellers så lurer jeg på å åpne min katalysator og ta ut innmaten og sveise igjen... vil dette påvirke effekt og bensinbruk?

Denne katalysatoren har noen løse deler på innsiden... er den ødelagt? Hører løse deler når jeg rister på den.

Bilde av den jeg kan bruke som erstatning:

katalysator svart audi b5 ålesund.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel mer sannsynlig at førhøyet forbruk skyldes feil på temperaturgiver eller lambda, enn feil på kat - men kan ikke utelukkes heller.

Du trenger ikke åpne kat for å få ut innholdet, går greit med litt tålmodighet, et stort skrujern og en hammer. Knus innmaten i så små biter at du får de ut røret, ikke pust inn støvet inni.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar :)

Men om problemet er at cat er for "tett". Hjelper det da å bare fjerne innmaten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du kjørt med feil bensin eller stort oljeforbruk? Ellers er det tvilsomt det er cat. Ta heller å les ut temp sensor osv verdier med diagnose verktøy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar :)

Men om problemet er at cat er for "tett". Hjelper det da å bare fjerne innmaten?

Ja, fjerner du innmaten kan du se rett gjennom den (dersom røret ikke hadde vært bøyd) ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den bruker en del olje...

I tillegg så har jeg litt eksoslekkasje før cat også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.