#1 Skrevet Januar 31, 2015 Noen som veit om Audi a6 2,5 TDI quattro c4 ble levert med sperre? Mulig å bygge om en diff som er uten sperre til sperre? Mener jeg har ett en audi 100 2,5tdi quattro med sperre (sto hvertfall det på anonngsen på finn) så hvertfall at det var sperre knapp inni bilen Noen som veit om dette er mulig. eller må man bytte kardan til bensin med samme utvekselig? Takk for svar =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 31, 2015 Mange som har bygd om, men man bygger ikke om selve diffen, man bytter hele differensialen til en som har sperre. Du må jo spørre deg selv, trenger du diffsperren? Eller er det bare til lek? Det ligger endel om dette teamet i forumarkivet, også populært på A4 B5. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 31, 2015 ok, hadde vært kult med diffsperre, man kan vel ike bruke bakdiffen fra en v8? hørt at utvekslinga er kanskje lik? kanskje feil. Kan jeg bruke bak diff fra en s6 c4 med diffsperre for å ombygge den, vanskelig å bygge om også eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 1, 2015 Min A6 C4 quattro hadde elektronisk sperre som slo inn hvis bilen spant i lav hastighet. Trodde det var standardutstyr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 1, 2015 100/S4 quattro har mekanisk sperre i bakdiffen, kan slås av og på. A6/S6 har ikke mekanisk sperre, men har EDL (electronic diff lock) hvor ABS'en gir pulserende brems på det bakhjulet som spinner. 100 quattro fantes ikke orginalt med tdi motor, de som har dette er ombygd. Da sitter som regel bakdiffen med sperre der fortsatt. Man kan fint bygge om en A6 til mekanisk diffsperre ved å hente delene fra 100/S4. Er ulik utveksling på diffen i automat og manuell bil, så diffen må komme fra samme girkassetype. Man trenger da selve bakdiffen, vakuumslanger som går opp og inn under baksetet, vakuum/elektroboksen som styrer lufta rett vei, ledningsnettet som går fra under setet, til bryter og inn i strømnettt forøvrig, knappen mellom setene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 3, 2015 ok takk for svar. så åssen bakdiff kan jeg bruke? må jeg ombygge eller kan jeg skaffe en bak diff fra en annen bil med ferdig mekanisk sperre (sånn at man kan skru av å på inni bilen) Har en fra en audi s4 1993 model fra 2.2tq manuel. men denne har vel annen utveksling? Har komplett ombyggings sett for diff sperre med el nett, vakumslanger og sånt som skulle brukes på en s6 men blei aldri noe av før den blei deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 3, 2015 Holder på med akkurat samme prosjektet selv, og jeg skal bruke diff fra s4 2.2t manuellgir. Da skal det vere "plug and play". Bare å legge opp det elektriske og montere diffen etter slik jeg har forstått 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 3, 2015 Ok skjønner, så utveksling har ikke noe å si da eller? Om bak diffen er fra bensin eller diesel bil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 4, 2015 Får ikke 2.5tdi quattro med sperre slik som jeg har skjønt, så er nødt å bruke fra bensin. Og diffen fra 2.5tdiq manuell har samme utveksling som s4 2.2tq manuell. 4,11:1 mener jeg det var. - - - Updated - - - Og setter du i fra en automat med anna utveksling, så går det fort åt skogen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 4, 2015 Får ikke 2.5tdi quattro med sperre slik som jeg har skjønt, så er nødt å bruke fra bensin. Og diffen fra 2.5tdiq manuell har samme utveksling som s4 2.2tq manuell. 4,11:1 mener jeg det var. - - - Updated - - - Og setter du i fra en automat med anna utveksling, så går det fort åt skogen Helt korrekt. Bakdiffen kan hentes fra 91-97 modell C4 Quattro med manuell kasse, bensin og diesel har lik utveksling. Sjekk for sikkerhets skyld at den har 4,11 i tilfelle det skulle være noen spesialiteter ute og går som jeg ikke har hørt om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 4, 2015 Helt korrekt.Bakdiffen kan hentes fra 91-97 modell C4 Quattro med manuell kasse, bensin og diesel har lik utveksling. Sjekk for sikkerhets skyld at den har 4,11 i tilfelle det skulle være noen spesialiteter ute og går som jeg ikke har hørt om. C4 med vanlig 5 trinns (ikke 01E) har vell ikke 4,11. Så må bli fra S4 eller noe 100 v6 greier med 6 trinns? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 4, 2015 C4 med vanlig 5 trinns (ikke 01E) har vell ikke 4,11. Så må bli fra S4 eller noe 100 v6 greier med 6 trinns? Tja, det er mulig. Derfor det er lurt å sjekke den aktuelle koden på diffen. Noen som vet sikkert rundt 5-trinns kassenes utveksling i diffene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 4, 2015 Har en bak diff fra en O1E s4 c4 kasse, tror du denne kan brukes eller må jeg kanskje sjekke navnet på diffen får å værer 110% sikker =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 4, 2015 Har en bak diff fra en O1E s4 c4 kasse, tror du denne kan brukes eller må jeg kanskje sjekke navnet på diffen får å værer 110% sikker =) Så lenge du har den orginale 6-trinns 01E kassa i bilen din så er jeg 99% sikker på den passer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...