Er proffe polish produkter bare tull?

Anbefalte innlegg

Det stod mellom den og P21S, etter masse søk på nett og prat med bilnerden valgte jeg P21S. Så kan jeg kanskje teste rim7 neste gang evt. Kjøpte 5 liter, men åtte hjul i vask i uken spiser unna gitt:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stod mellom den og P21S, etter masse søk på nett og prat med bilnerden valgte jeg P21S. Så kan jeg kanskje teste rim7 neste gang evt. Kjøpte 5 liter, men åtte hjul i vask i uken spiser unna gitt:-)

 

Anbefaler også Nanolex Wheel Cleaner http://www.alienautospa.no/produkt/eksterior/felgrens-og-dekk/nanolex-wheel-cleaner-iron-remover-1000ml

Lik virkningsgrad som Rim7, men denne lukter noe bedre og virker lenger uten å tørke ut slik Rim7 har en tendens til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Øystein, som du sikkert har skjønt utifra face og insta så er jeg over gjenomsnittet glad i bilpleie ;) og har opparbeidet meg endel erfaringer på de siste årene.

Prickbort er en must avfetting i min verden og nå er jo rusta kommet med lave priser også :) denne må ligges på tørres mulig bil for maks effekt.

Surfex HD 50/50 tok knekken på en nylagt ditec behandling så man skal ikke kimse av effekten der, jeg bruker 1:30 på vedlikeholdsvask.

denne kan godt boostes med skum(har best erfaring med autofoam ifra bilthammer).

 

Selv liker jeg godt korrigerings produktene ifra Scholl og Rupes men det er en smaks sak :)

 

Voks/sealer/coating.

 

Desidert mest bang for bucks får du med soft99 sin fusso coat :) den er helt rå og faktisk den eneste voksen jeg har fått til å henge på golfen min(prøvd 20-30 andre inkl shield++) den gir også den beste beading/sheeting jeg har noensinne sett på en vosk.

Sealer liker jeg veldig godt Meguiars #21 2,0 og menzerna powerlock, begge er meget lett å jobbe med og man får lang holdbarhet(hvor lang kommer ann på lakken din og for behandling)

Polishangel viking shield er en annen hybrid coating/voks som er meget lett å ligge og gir lang holdbarhet.

 

Coating har jeg kun lagt carpro cquarts UK edt. og gyeon mohs, kan desverre ikke si noe om holdbarheten på gyeon coatingen da den ble lagt på en bil for bare noen uker siden men eier sier at bilen har syk vannskrekk..

Carproen holdt på en solid sort Tesla(værste mykeste lakk ever) ett år og bilen var tilnærmet stripefri etter ett år så her har man god beskyttelse men man betaler jo endel for en slik coating også da, går ca 50ml på en tesla.

 

Bruker kun Rim7 og p21s selv her , er knall gode begge 2 men P21s kan ligge lengre på felgen.

 

Quick detailer har jeg brukt litt chemical guys produkter og liker best speed wipen.

 

Prøvde meg en ny såpe nå som jeg likte meget godt og det var gyeon bathe + ga meget bra vannskrekk selv på en bil uten noesomhelst beskyttelse ifra før :) sikkert en topp såpe å booste voks/sealer/coating med.

 

Har du lyst å teste swissvax shield eller noen andre sealere vokser som jeg har nevnt her så kan vi sikkert ordne noe da lageret mitt er blitt alt for stort :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt swiss wax (onyx) ganske mye, men føler ikke den er så holdbar. Både autoglym og sonax sin hard voks synes jeg har god dybde.

AG sin lakkforsegler gjør jobben.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vekker til liv en gammel tråd igjen jeg ;) ville bare svare angående Autofinesse Tripple, siden ingen hadde nevnt det tidligere. Den korrigerer lakken lite/ingenting, men den innheolder i hovedsak mye fyllere slik at ripene blir gjemt bort og ikke fjernet. Det ser jo utrolig bra ut selvsagt, men effekten varer ikke noe særlig lenge.

 

Tok en liten test på min mor sin Touran med Tripple bare for å se hvor mye den faktisk skjulte:

99733295fa2f457160bfad51f1f50d55_zps0204

 

bc60d3dc6b8c151726afb18095f4a366_zpsf950

 

Her har jeg bare brukt et par minutter for hånd med en mikrofiber påføringspad. Er jo ganske hinsides forandring, men desverre så var det mer eller mindre likt som resten av panseret etter et par vask. Prøvde å toppe den med voks også, men voksen forsvant så og si etter første vasken. Virket som Tripple gjorde at den ikke fikk heft. Til tross for at den egentlig anbefales å toppe med voks.

 

Jeg polerer bare med maskin selv. Liker godt Menzerna sine produkter og Über pads på hard Audi lakk. Tar jo veldig lang tid å gjøre det som proffene, men når man oppnår ønsket resultat for egenhånd, da er det ordentlig gøy! Og verdt alt strevet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kule bilder Steffen! Viser jo virkelig at denne funker selv om det er litt fusk!

Jeg har AF Tripple og bruker den i ny og ne, men lakkene mine er jo rimelig ripefrie så denne effekten har jeg ikke sett.

Heller ikke merket forskjell etter noen vask, men det har nok også med utgangspunktet å gjøre.

 

Bestilte meg ny runde i går med Prickbort, P21S og skal prøve ut Bilt-Hamber Korrosol til de tøffe jobbene. Surfex HD har jeg masser av, den er jo så genialt billig å drøy!

Så jeg begynner å bli fornøyd, gjenstår å finne en polish/voks og sealer som skal påføres med hånd som jeg er godt fornøyd med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kule bilder Steffen! Viser jo virkelig at denne funker selv om det er litt fusk!

Jeg har AF Tripple og bruker den i ny og ne, men lakkene mine er jo rimelig ripefrie så denne effekten har jeg ikke sett.

Heller ikke merket forskjell etter noen vask, men det har nok også med utgangspunktet å gjøre.

 

Bestilte meg ny runde i går med Prickbort, P21S og skal prøve ut Bilt-Hamber Korrosol til de tøffe jobbene. Surfex HD har jeg masser av, den er jo så genialt billig å drøy!

Så jeg begynner å bli fornøyd, gjenstår å finne en polish/voks og sealer som skal påføres med hånd som jeg er godt fornøyd med.

 

Anbefaler deg å teste soft99 fusso som voks/sealer/coating, helt syk vannskrekk på den og latterlig lav pris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fusso voksen er meget bra, du burde også prøve Korrosol, som tar metallpartikler som bremsestøv ol.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Kim Andre, som nevnt over er Bilt-Hamber Korrosol bestilt og på plass. Får prøve den en runde nå som vinterklargjøringen står for tur!

Ellers ser det jo ut til at Fusso må prøves!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må jo holde litt liv i denne tråden.

Skal teste ut en ny voks, Chemical Guys Butter Wet Wax:

http://scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=71_85&product_id=757

Den har fått utrolig mye god omtale på nettet og det gjenspeiler også omtalene på Scandicshine om dere leser der.

 

Har handlet ny bil og den har nok sett litt for mye børstevask og måtte ha seg en runde.

Som nevnt tidligere er min "oppgave" å holde bilen så strøken som mulig, andre får ta jobben med korrigering om det trengs.

Bilen fikk seg en SPA runde og la ut en liten anbefaling på denne tråden:

http://forum.vacn.no/showthread.php?281678-Pearl-Bilpleie-Bergen!!

 

Gleder meg til å følge opp resultatet etter SPA og se om Butter Wax`en holder ord: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må jo holde litt liv her: smil :

 

Skum er jo i vinden for tiden og har kommet meg for øret at Nerta og Washking erstatter Surfex HD og samtidig er skånsom mot beskyttelsen man har på. Noen erfaringer her fra folk? Eller er helt andre typer som gjør jobben bedre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må jo holde litt liv her: smil :

 

Skum er jo i vinden for tiden og har kommet meg for øret at Nerta og Washking erstatter Surfex HD og samtidig er skånsom mot beskyttelsen man har på. Noen erfaringer her fra folk? Eller er helt andre typer som gjør jobben bedre?

Jeg har nesten slutta å bruke Surfex ved vanlig vask. Nerta Active Diamond er helt rå på å løsne møkk og veldig god på trafikkfilm også. Funker best i skumkanon. Bruker fortsatt Surfex til lavtrykksprøyte grunnet pris.

Washking har jeg ikke testet ut da Nerta gjør jobben bra og jeg har 20L stående.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott tilbakemelding Simen, du sier du nesten har sluttet å bruke Surfex, utelukkende pga. pris eller tar den mer enn Nerta?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nerta tar mye bedre enn Surfex til mitt bruk i skumkanon. Bruker surfex til forvask i selvvaskeanlegg på vinterstid da den tar like godt som Nerta uten skumkanon etter min mening.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genialt, da blir det Nerta i skum tenker jeg: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns Surfex HD er ett oppskrytt produkt, men OK å bruke. Nerta er veeldig drøy i bruk og bruker utelukkende den. På vinterstid blander jeg den opp på punpeflaske og har den med til selvvasken, og det fungerer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

... og skummet henger bra

 

Dette er noe jeg alltid synes det er litt gøy at blir tatt opp. Min egen erfaring er at jo bedre beskyttet bilen er av voks eller forseglinger så henger skummet bedre.

Når du skriver at det henger godt tenker jeg at du har en godt beskyttet bil: ja : De som mener at skum ikke henger har enten dårlig beskyttet bil eller for tynn blanding tenker jeg.. Nertaen merker jeg hvertfall utrolig stor forskjell på om bilen begynner å miste beskyttelse eller er helt nyvokset/forseget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte denne på tilbud til 699kr for 10 liter

http://car-spa.no/1/felgrens-gele-piggdekk-støv-ironx-korosol

 

Funger veldig bra , til en brøkdel av prisen, bilene mine blir rimelig ofte vaska , så prøvde å tynne den ut, og den fungerer helt fint også fortynnet! Da snakker vi BILLIG felgrens :)

like bra som built hamber / sonax og P21 felgrens som jeg også har prøvd

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns Surfex HD er ett oppskrytt produkt, men OK å bruke. Nerta er veeldig drøy i bruk og bruker utelukkende den. På vinterstid blander jeg den opp på punpeflaske og har den med til selvvasken, og det fungerer!

 

Jeg bruker den til "alt", jeg synes den er genial. Hvor mye blandet du den ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker den til "alt", jeg synes den er genial. Hvor mye blandet du den ut?

 

Nerta eller Surfex’n? Har brukt Surfex i noen år i alle mulige blandingsforhold etter hva oppgaven var, men har aldri vært noe fan.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nerta eller Surfex’n? Har brukt Surfex i noen år i alle mulige blandingsforhold etter hva oppgaven var, men har aldri vært noe fan.

 

Surfex. Jeg bruker det til å vaske deler innsausa i olje og gjørme. Men med sterkere blanding enn ved utvendig bilvask.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo liv i dere jo: rock :

Ja var jo flere tips her.. Må sjekke litt ut eller få flere tilbakemeldinger før jeg bestiller skumparty!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nerta’n løfter utrolig mye skitt ut av dekksider også Øystein, så slipper du skrubbe så mye ved vask.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.