Nye sommerdekk, hva skal man velge..

Anbefalte innlegg

Har fått gode priser på blandt annet:

 

235/35-19 Kuhmo KU39

Evt

Goodyear F1 Asym

 

Skal stå på en 2012 Touran, hva sier folket? Eller har dere andre gode forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig er jeg fan av michelin og Nokian. Det hele kommer vel ann på hvor mye du ønsker å legge i det som holder bilen din på veien...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har holdt meg til Continental sommerdekk de siste årene og vært sværtfornøyd med de. ContiSportContact 5P var veldig fint å kjøre med på Touran i 19" synes jeg hvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjørt både Kumho og Goodyear, syntes begge er bra. Holder en knapp på Goodyear av disse to. Uansett hva du velger så får du bra dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Goodyear helt klart:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke må ha det dyreste har jeg god erfaring med Falken FK452 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smaken er som baken. Har testet det meste av dekk tror eg.

 

Ett dekk kan føles veldig bra i en dimensjon, men føles tilstrekkelig dårligere i en annen. Samme gjelder med dekk fra bil til bil.

 

Skal du ha store felger blir det jo lett sporing så da ville eg valgt ett dekk med avrundet skulder for og minske dette.

 

Skal du ha dekk som biter seg godt fast må du regne med at de slites fortere osv.

 

Min største åpenbaring når det gjelder dekk er Federal 595 Evo.

 

Har som sagt de seneste årene kjørt både på goodyear, pirelli, Michelin PS, continental m/fler.

 

Kjøpte på slutten av fjorsesongen Federal dekka til min Audi A6 Allroad etter mange anbefalinger fra venner.

 

Dette dekket kostet ganske nøyaktig halvparten av Premium dekka så eg var litt skeptisk.

 

Etter og ha kjørt rundt 7-8000km må eg si meg imponert. Dekket støyer lite, sporer nesten ikke, helt grei på tørr asfalt ( har ikke testet så hardt men ingen ubehagelige overraskelser.) Bra på vått føre. Og ganske hard gummi så slites seint.

 

Det skal sies at eg ikke har kjørt med andre dekktyper i denne dimensjonen 255/35/20 på denne bilen, men inntrykket er bra sammenligna med tidligere opplevelser.

 

Håper du finner ett du blir fornøyd med. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 både på Passaten og på S3'en.

 

Passaten kjører jeg til hverdags og jeg har ingenting å utsette verken på tørt eller vått føre. Jeg liker å kjøre "inspirert" i svingene så det er godt testet :)

Dim: 225/40/18

Kjørt ca. 25.000km me de dekka på denne bilen.

 

S3'en kjørte jeg til hverdags før med de dekka og heller ikke her har jeg noe å utsette på verken tørt eller vått. Bilen, med disse dekka, har også vært med på 2 banetreff hvor en virkelig tester grensene til gripeevne og jeg er faktisk overrasket over hvor godt de dekka sitter på veien!

Dim: 225/45/17

Kjørt ca. 4000km med de dekka på denne bilen.

 

Jeg kjøper glatt disse igjen, men jeg tviler heller ikke på at du vil få tilsvarende erfaringer med andre "premium"dekk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan nevnes at eg kjøpte testvinneren av dekk i 2013 Goodyear Efficient Grip Performance som skulle være både støysvake og veldig bra ifølge NAF.

 

Dekkene er bra og kjøre med, men eg synes de støyer mye. Mer en andre dekk eg har testa på samme bil i samme dim. 225/40/18.

 

De er og nesten utslitt etter 1,5 sesong. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si mine Asymmetric sitter veldig godt, særlig på vått føre! Tar godt unna den første slapsen også, i tilfelle overraskende høstvær! :)

245/40-17 prøvd på både S4'en og A4-cabben, sist på denne i sommer på klissvåte vestlandsveier..

Overraskende god slitestyrke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På de to alt jeg never har jeg fått pris ferdig på felg:

Kumho: 5200,-

Goodyear: 6500,-

Men er åpen for alternativer så jeg takker for de innspill jeg har fått, og får undersøke litt priser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte Landsail LS388 til Allroadn i sommer, og jeg ble serdeles positivt overrasket. Kjørte rundt 13-14.000km i sommer med de, og det på det meste av føre, vær og veier (kjørte tromsø-skjåk-oslo-malmø-oslo-harstad-tromsø-haugesund-oslo-E4-luleå-tromsø). Første turen, Tromsø-Oslo-Tromsø, var med biltransporthenger. Stillegående og meget godt grep på våt vei.

 

Så, Landsail anbefales! (ser de har LS988 i 235/35x19, LS388 går kun til 18" felger)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg velger dekk så velger jeg somregel noe billig, men ser og går endel etter treadwear.... Så få man en pekepinn på om dekket er brukenes eller ikke. 280- 320 er vel greit mener jeg å huske

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte Landsail LS388 til Allroadn i sommer, og jeg ble serdeles positivt overrasket. Kjørte rundt 13-14.000km i sommer med de, og det på det meste av føre, vær og veier (kjørte tromsø-skjåk-oslo-malmø-oslo-harstad-tromsø-haugesund-oslo-E4-luleå-tromsø). Første turen, Tromsø-Oslo-Tromsø, var med biltransporthenger. Stillegående og meget godt grep på våt vei.

 

Så, Landsail anbefales! (ser de har LS988 i 235/35x19, LS388 går kun til 18" felger)

 

Eeeh......Solgte ett sett med OZ felger og contidekk(225/35-19) til en kar som skulle ha disse på en golf.Han skulle bytte ut de nesten nye Landsail dekkene han hadde på bilen fordi kona han ikke ville kjøre på vått føre pga dekkene var altfor glatte !

Han hadde en passat også som kona brukte når det var fare for regn:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg kjører med Pirelli P-zero Nero på min folke dim 225/45/17 og de varm mye stillerer enn de Goodyear som sto på felgene da eg kjøpte de

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde Yokohama Sdrive som var ett knalldekk hvis du ikke tenker på litt dekkstøy...Nå har jeg Nankang ns20 og er meget fornøyd med alt untatt grep...yokoene sitter meget bra på veien...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eeeh......Solgte ett sett med OZ felger og contidekk(225/35-19) til en kar som skulle ha disse på en golf.Han skulle bytte ut de nesten nye Landsail dekkene han hadde på bilen fordi kona han ikke ville kjøre på vått føre pga dekkene var altfor glatte !

Han hadde en passat også som kona brukte når det var fare for regn[emoji14]

Det var ikke Linglong dekk han hadde da..?

 

Jeg har Landsail LS388, og de er fantastisk god å kjøre med. En kompis satt på samme dekk på sin T4 transporter syncro. Han sier det samme.

 

På den andre siden, 225/35*19 dekk kan jo ikke være helt bra det heller. Må jo være galskap å kjøre med. :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder Touran som varebil så er dekkstøy et problem, i hvertfall med 19". Så det som står høyest er mindre dekkstøy og godt grep på vått og tørt. I fjor kjørte jeg på Achilles og det gjør jeg ikke igjen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke Linglong dekk han hadde da..?

 

Jeg har Landsail LS388, og de er fantastisk god å kjøre med. En kompis satt på samme dekk på sin T4 transporter syncro. Han sier det samme.

 

På den andre siden, 225/35*19 dekk kan jo ikke være helt bra det heller. Må jo være galskap å kjøre med. :-)

 

 

 

Det var landsail dekk ja;) Galskap å kjøre med 35 profil ? Javel ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man ser det blir anbefalt Landsail dekk, da er det på tide å være litt kritisk til hvilket tips man tar til seg :) Mange som sverger til M+S SUV dekk som fantastiske vinterdekk også... Jeg har forøvrig meget gode erfaringer med Goodyear :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått gode priser på blandt annet:

 

235/35-19 Kuhmo KU39

Evt

Goodyear F1 Asym

 

Skal stå på en 2012 Touran, hva sier folket? Eller har dere andre gode forslag?

 

Som flere nevner her, så ville jeg tenkt litt på støy til Touran. Da vet jeg Dunlop og Vredestein ligger bra an. Ligger vel i midtsjiktet på pris, men neppe dyrere enn Yokohama. Kjører på samme dim i Vredestein Sessanta på Golf 6 og er godt fornøyd. Men vær obs på at dekket er litt bredt, beskytter felg i 8,5 tom greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man ser det blir anbefalt Landsail dekk, da er det på tide å være litt kritisk til hvilket tips man tar til seg :) Mange som sverger til M+S SUV dekk som fantastiske vinterdekk også... Jeg har forøvrig meget gode erfaringer med Goodyear :)

Så du mener at mine erfaringer er bare en fantasi innbilning? Samtidig plasserer du meg i båsen for M+S vinterdekk fantastene..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som flere nevner her, så ville jeg tenkt litt på støy til Touran. Da vet jeg Dunlop og Vredestein ligger bra an. Ligger vel i midtsjiktet på pris, men neppe dyrere enn Yokohama. Kjører på samme dim i Vredestein Sessanta på Golf 6 og er godt fornøyd. Men vær obs på at dekket er litt bredt, beskytter felg i 8,5 tom greit.

 

Ja støy er det nok av i den bilen, i hvertfall med 235/35-19. Så støysvake dekk kommer høyt på lista :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du mener at mine erfaringer er bare en fantasi innbilning? Samtidig plasserer du meg i båsen for M+S vinterdekk fantastene..!

 

Jeg mener at å anbefale Landsail i denne sammenhengen (egentlig alle sammenhenger) blir som å anbefale en 84 mod Corolla til en som lurer på om han skal kjøpe en ny Passat eller ny A6 som en trygg familiebil..

 

Om noen er fornøyd med Landsail på vått føre i en ekstrem situasjon så er det supert, men med et kvalitetsdekk, så hadde du kanskje ikke komt i den ekstreme situasjonen i det hele :) (jeg sier ikke at DU har vært i en ekstrem situasjon)

 

Prøver ikke å fornerme deg personlig, men er sterkt uenig i din anbefaling. Dog er det jo mange som mener at Nankang er et fantastisk dekk også ;) (det betyr ikke at jeg sier at DU mener det, heller ikke at DU går for M+S dekk på en suv )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg skal finne noe Nokian sommerdekk i 235/35-19, hva er BRA ?? Hakka Black?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.