#1 Skrevet Februar 2, 2015 (endret) Hei. Fikk en stor oljelekkasje rundt oljefilterhuset igår. Har ikke hatt tid til å demontere for å se hva som er årsaken til den enda. Må man med innsug for å komme til? Å hvem skaffer deler utenom møller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 2, 2015 Er det varmeveksler (oljekjøler) der?Da har trolig denne løsnet, slik at det ikke er tett lenger. Det skjedde på min TDI. Ny pakning samt rengjøring gjorde susen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 2, 2015 Tror ikke jeg har oljekjøler nei, ihvertfall ikke sett en [emoji28] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 2, 2015 Det er vannkjøling avoljen http://wiki.quattroworld.com/images/e/e5/A4.B5.DIY.OilCoolerFilter.gif 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 2, 2015 kurrant å skifte pakningen. må IKKE av med innsug. delen koster ikke mange kroner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 2, 2015 Av med oljefilter, så en stor mutter på 27mm, trekk så kjøler ned - skift pakning til 30kr kjøpt hos møller, skru sammen - tett fort gjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 2, 2015 Takk for mange svar. Får se på det imorgen når det blir lyst, håper det er så enkelt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 2, 2015 Om det lekker ved filteret og filteret sitter så kan jeg garantere deg at det er den pakningen, skiftet haugevis med slike. Det er en o-ring med 2 ører på, denne har både jeg og møller på lager...Hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 3, 2015 Her ser dere lekkasjen. Den o-ringen du mener Roger? Bare å løsne en 27mm under der å dra ned? Er en umbrako der ser jeg på toppen, men den kommer jeg ikke til med det verktøyet jeg har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 3, 2015 Skru av oljefilter, så er det en 27mm mutter inni der,skru av den og du kan dra oljekjøleren rett ned;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 3, 2015 Fant ut det! Dro rett til Molde når jeg fant ut det ut, akkurat montert igjen Tusen takk for alle svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 3, 2015 Det er en o-ring med 2 ører på, denne har både jeg og møller på lager...Hehe Jeg kjøpte denne på Møller i høst til min Golf TDI. Den nye pakningen hadde ikke ører, og gjorde det ekstra vanskelig å montere. Første gangen fikk jeg den ikke riktig på plass og måtte gjøre det på nytt, med syntetisk motorolje overalt... Har aldri tidligere lagt merke til at syntetisk olje er så mye glattere enn mineralsk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 3, 2015 hmm, kjøpte til min 1.8t i høst og den hadde ørene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 3, 2015 Møller i Molde hadde vertfall med ører 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...