Ettermontere weber/webasto bensinvarmer

Anbefalte innlegg

Hei!

Kan jeg ettermontere enten weber eller webasto bensinvarmer på Passaten min? Motoren er så stor at det finnes ingen installasjonsinstruks, så ingen verksteder tar på seg jobben - Men det må da finnes en eller annen plass å installere den?

Er det vanskelig å få dette integrert med bilens kjørecomputer? Må jeg bytte ut klimaenheten min?

Mange spørsmål, og mye å ta fatt i - Er det noen som har gjort dette selv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren din går da ikke under rammevangen. Jeg monterte fra touareg v6 bensin. Fort gjort. Jeg lagde mitt eget ledningsnett, kombinerte strømskjema fra touareg, touran og Scirocco. Fin jobb

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med Palmberg i Drammen, de er autorisert Webasto forhandler/montør/verksted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren din går da ikke under rammevangen. Jeg monterte fra touareg v6 bensin. Fort gjort. Jeg lagde mitt eget ledningsnett, kombinerte strømskjema fra touareg, touran og Scirocco. Fin jobb

Merkerlig. Hverken Sulland eller webastoforhabdlerne jeg har pratet med kunne hjelpe meg. Har du enda skjema? Og hvordan integrerte du det med can-bus og slikt? (for kjørecomputer og klimaanlegg)

Hør med Palmberg i Drammen, de er autorisert Webasto forhandler/montør/verksted.

Takk, skal gjøre det! Kanskje dem i det minste kan selge meg deler..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den virker automatisk som kjørevarmer når du kopler til can Bus. Alle funksjoner virker.ikke mfd visning. Kun fjernkontroll eller sms

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller du kan ringe hovedkontoret vårt. Vi er autorisert webasto/eber forh/mont/verks. Nr ser du i signaturen under. Ikke mitt mobilnr. [emoji2]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Absolutt - Men dere må ha bilen inn i Drammen, eller noe slikt? Langt dit :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Absolutt - Men dere må ha bilen inn i Drammen, eller noe slikt? Langt dit :(

Ring 61 27 97 97

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller hør med Auto Elektro her i byen,de montere webasto på alt mulig men kanskje regn med 25 gladlakser hvis det lar seg gjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vi auto elektro?

Det finnes dog ingen sett til min bil - Det nærmeste var 2.0FSI, og det koster tyve tusen norske oljedollar om jeg installerer det selv :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bosch Car Service

[h=3]Auto-Elektro AS[/h] Kariveien 7

8008 Bodø

Telefon:75 50 99 11

Telefaks:75 50 79 70

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring 61 27 97 97

Som sagt, finnes ikke til min bil. I beste fall kunne kollegaen din selge meg et kit til 2.0FSI som jeg monterer selv :P

Bosch Car Service

[h=3]Auto-Elektro AS[/h] Kariveien 7

8008 Bodø

Telefon:75 50 99 11

Telefaks:75 50 79 70

Ringte dem i dag! Dem var dog noe usikre, men jeg skulle få svar i løpet av dagen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan man ha både telestart og ThermoCall på samme webasto?

Får Passat 2.0FSI Webastosett uten telestart eller thermocall til 12000kr :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan man ha både telestart og ThermoCall på samme webasto?

Får Passat 2.0FSI Webastosett uten telestart eller thermocall til 12000kr :)

unit-228x228[1].jpg

Ja, det bør være mulig, jeg har selv både ur, T100 og en GSM-løsning i min bil. Ikke Thermocall, men en annen løsning:

Se på denne fjernstarteren til en rimelig penge: GSM-start

Kostet 800 NOK kr fra Sverige.

Styres med sms eller et oppring. Styres med Android app "aparto".

Passer kanskje ikke din bil, men les i denne brosjyren/bruksanvisningen.

Men den passer for biler hvor webasto ikke har w-bus. I hvertfall ikke pr i dag.

Mulig jeg tar feil for det står:

Vänligen notera: Om du har Webasto's 1533 tidur så måste du bekräfta att ditt tidur och din parkeringsvärmare kommunicerar med en analog styr-signal och inte med W-bus före du installerar denna produkt med 1533 tiduret

gsms-ph3_eng_rev1.2.pdf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk!

Jeg skal titte på den :)

Men, vil den funke på min bil, hvor jeg skal integrere mot can-bus?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.