#1 Skrevet Februar 4, 2015 (endret) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 5, 2015 (endret) .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 5, 2015 (endret) .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 6, 2015 Du fikk nå et mer skånsomt og godt resultat i allefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 6, 2015 Vask med silikonfjerner for så å maskinpolere er ikke anbefalt, tenk alle de metallpartiklene som blir hengende fast i poleringsputen. Løsningen din er absolutt den beste :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 6, 2015 (endret) Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 6, 2015 Full utvendig shine havner fort på 7-8000,- vil jeg tippe hos noen detailere. Polerings firmaer tar nok mindre men resultatet blir ikke like bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 6, 2015 Hva ville dere detailer gutta si en slik jobb koster, inkl full utv rens med polering? jeg ville gjetta 3000-4000kr minus evnt kvantumsrabbatt om det blir mange biler Skjønner ikke hvorfor det skal gis kvantumrabatt på ett slikt oppdrag? Forbruket av arbeidstimer og produkter blir ikke mindre selv om antall biler øker. Får man kvantumsrabatt her så må jo firmaet har veldig lite å gjøre, for å så prise seg ned for å få jobbene. Uansett, så tror jeg nok din løsning var mye mer skånsom for lakken på din bil enn den som ble gjort på verkstedet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 6, 2015 En venn av meg som drev bilpleiefirma før fikk et tilsvarende oppdrag for en større bedrift. Her var det lakkstøv/prikker, men det var snakk om max 1 times arbeid med grov claybar for å få fekk lakken. Så polish med grov + fin for å få vekk merker etter claybaren. Tidsaspektet var 1,5 biler pr dag, altså 3 biler på to dager. Var vel snakk om 80-100 biler, til ca 6k (ex mva) pr bil. De aller fleste fikk jo tilbake mye finere biler enn de leverte fra seg. Det blir jo også sånn at om en gir en fast stykkpris så går det litt i pluss og litt i minus. Noen biler går kjempefort og noen tar laaang tid for å få et likt sluttresultat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 6, 2015 (endret) Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement Simen Økstad skrev: Skjønner ikke hvorfor det skal gis kvantumrabatt på ett slikt oppdrag? Forbruket av arbeidstimer og produkter blir ikke mindre selv om antall biler øker. Får man kvantumsrabatt her så må jo firmaet har veldig lite å gjøre, for å så prise seg ned for å få jobbene. Uansett, så tror jeg nok din løsning var mye mer skånsom for lakken på din bil enn den som ble gjort på verkstedet ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 6, 2015 Det siste der er jo litt av problematikken for de som skal ta jobben. Det er vanskelig å "bare" fjerne metallpartikler som er festet/fastbrent i lakken og beholde samme finish som er under, enten den er strøken eller skikkelig dårlig. Man må nesten jobbe seg ned til bunn og polere seg opp igjen. Si at det blir riper/merker i lakken etter fjerning av partikler, så kan man ikke spotpolere akkurat der det gjelder og si seg ferdig med jobben. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...