#1 Skrevet Februar 6, 2015 Hva kan være feil ?? Det blir på det beste kun en lunk i bilen om den er i gang lenge, og vifte hastigheten er lav. Har forsøkt en del ting. Det første jeg gjore var å bytte stillmotor V102, This control motor ac‐ tuates the cold air flap (flap in air duct bypass‐ ing heat exchangers). Det er kopiert fra manual. Det ble ikke bedre. Trodde kanskje at lufta ikke kom igjennom varmeelement. Fikk så byttet klimapanel, et brukt et, ble heller ikke bedre. Fant ut at varmen ikke kom inn til varmeelement. Tok ut ventiler i vannkassa, å fant ut at pumpen ikke gikk som den skulle. Bestilte brukt pumpe og monterte i, ikke bedre. Har skiftet frostveske og spylt gjennom med vann. Har luftet, men kanskje ikke nok. Er det noen som har gode tips til perfekt lufting av kjølesystemet ? Motor blir driftsvarm, 91 grader i følge vagcom. Føler ikke kjølevesken kommer skikkelig inn i varmeelement. Målte til 50 grader inn på element på passasjersiden, noe mindre på førersiden. Dette er for lite sant. Temp inn på veske fra motor til ventiler er samme som for motor. Vareelement er ca 2 år gamle. Har trøbbel med en stillmotor fortsatt, så får ikke grunninstilt. Skal det føre til at det ikke blir varmt. Hindrer det varm frostveske å komme inn i varmeelemnt ? Ligger feilkode 00021 på motor v200 åsså feilkode 01087 for grunninstilling. Spør igjen, hva kan være problemet ? Håper på mange gode råd å svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 6, 2015 Har du kjørt test programmet på klimaet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 6, 2015 kjør test og hør se om alle deler beveger seg slik di skal. Du får vel heller ikke kjørt grunninstilling når det ligger feilkoder der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 6, 2015 Nå fikk jeg vagcom-utstyret for to dager siden, så har ikke helt skjønt hva alt er. Har kjørt test, å det kan virke som det meste går som det skal. Den motoren som legger feilkode høres ikke ut som om den gjør jobben, skal sjekke den nermere. Men skal det at jeg ikke får grunninstilt gjøre det slik at det ikke blir varmt i varmeelementene. Er det noe i grunninstillingen som gjør at varm veske ikke strømmer gjennom varmeradiatorene inne i bilen ? Er vell bare å demontere slik at varmehuset blottes så jeg ser alle komponentene. Alle tips mottas med med stor entusiasme 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 6, 2015 har du sirkulasjon igjennom varmeregisteret da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 6, 2015 Virker som det er bra trykk når jeg prøver å koble av retur fra register inn på ventil. Kan det være luft som er vanskelig å få ut ? Kan det på 2-3 år ha lagt seg belegg inni slik at det isolerer så sykt mye ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 26, 2015 Fått fikset dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...