Bremseproblemer passat 3b. Noen som har opplevd samme?

Anbefalte innlegg

Har hadd en bremsepedal som har vært fast å fin i lang tid,men sånn plutselig så måtte man trykke pedalen halvveis inn for at bremsene skal begynne å ta tak. Så noen dager etterpå så må man trykke pedalen helt inn for at bremsene skal begynne å ta tak.

Når man pumper på pedalen blir den fast og fin en liten stund.

 

Noen som vet hva feilen være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen mente det kunne være lekkasje inni hovedsylinderen,men bare tenkte om noen hadde vært borti samme problem

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenker det samme som deg hovedsylinderen. Må ha vagcom for å lufte ved bytte. Eller møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki. Da er det vel like greit å bytte hele sylinderen,vagcom er på tur i posten hit så det har man når man trenger det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan mente du at man kan lufte med vagcom? Byttet hovedsylinder i dag,ble en liten grad bedre:/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å lufte bremsene med VCDS/Vagcom går vel ut på at man kan kjøre ABS-pumpen derfra og dermed være sikker på at man har fått ut all luften fra systemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, må luftes via vagcom ja, tar ca 30 min. mener jeg å huske og 1 liter bremseveske iallefall. egen prosseyre du starter i vagcom og får beskjed om hva du skal gjøre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan også lufte som normalt, ta en tur på glatta (evt grusvei) og bruke ABSen godt, og deretter lufte på nytt. Funker det også.

 

Men årsaken til problemet kan også være gammel bremsevæske, det trenger ikke nødvendigvis være hovedsylinderen. Bremsevæske tiltrekker seg fuktighet fra luften, derfor skal den skiftes annenhvert år. Hvis denne ikke har blitt skiftet, så er det mye vann i bremsevæsken. Hvis bremsene så har blitt veldig varme så vil vannet bli til damp, og da blir det en luftboble når dampen blir kald. Da kan symptomer som du beskriver det oppstå.

 

Billigst er det for deg å forsøke å skifte bremsevæske før du skifter hovedsylinderen. Da finner du fort ut av om det er bremsevæsken eller hovedsylinderen som er problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok:) Takk for svar,man får prøve alt dere sier:) Er ikke så flink på vagcom enda,men hvor går man der inne får å sette igang den lufteprosessen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.