Anbefalte innlegg

Noen som har skifta toppdekselpakning på V5 motor?

Har ein oljelekasje på min Bora V5.

Problemet blir å få demontert innsuget,som må av for å komme til toppdekselet.

Møller mente det kun skulle være pakningstoff på denne motoren,men det er synlig pakning på min.

Innsuget er veldig nærme fronten på bilen,og blir vanskelig å komme til boltene.

Tips og råd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det en 10V eller 20V? I delefilmen står det "Cylinder head cover with gasket", enten så er ikke pakningen utskiftbar, eller så er det en tube med silikon som følger med dekselet.

10V: http://www.partsbase.org/vw/bora-variant-4motion-bo-eu-2000-10360-cylinder-head-cylinder-head-cover/

Til 20V derimot, der er det en separat pakning.

20V: http://www.partsbase.org/vw/bora-variant-4motion-bo-eu-2000-10362-cylinder-head-cylinder-head-cover-cover-for-engine-compartment/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei !

Takk for rask tilbakemelding.

Eg har 10V/150hk.

Da må eg prøve å ta vare på pakningen som er der orginalt,å smøre pakningstoff på den?

Ser tydelig at det er pakning der.

Synd om den er eller blir skadet,om det ikkje finnes ny.

Uansett lurer eg på om det er mulig å få av innsuget uten å fjerne radiatoren,eller fronten på bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har selv en bora vr5, der må man fram med fronten litt ja, for å få av innsug. Men grei jobb, sjekk øvre glideskinne og strammer med det samme, disse ryker somregel rundt 200.000km, så håper du ikke har kjøpt katta i sekken om du ikke var klar over det,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er glideren og strammeren tilgjengelig når toppdekselet er av?

Mye styr å bytte disse?

Bilen er kjørt 180000 km,betalte 15000 kr for den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

koster ca 30.000kr å bytte dette på møller, girkasse må av. Er synlig med toppdeksel av ja. Men bare di 2 jeg nevnte, på min hadde glider og øvre strammebolt røket på 216.000km

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor må girkasse av? Min er forresten automat :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi regkjedet med alle glidere og strammere sitter på den siden av girkassa., så dem må av sammen med svinghjul. Fronten på bilen innsug osv osv. Så en god titt på di deler som er synlig når du bytter toppdeksel pakning, det vil gi deg en god pekepinn på om du må vurdere å bytte div deler i nærmeste fremtid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svært god informasjon Glenn Ove !

Setter stor pris på det.

Forøvrig veldig fornøyd med min Bora.

Kjøpte den egentlig til kona,men det blei til at ho kjører stasjonsvogna vår :)

Bora'en er Highline og rustfri.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er en del av avgass-systemet. Pumper frisk luft inn i eksosen for å hjelpe katalysatoren med å forbrenne karbonmonoksid og annet grums.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.