#1 Skrevet Februar 9, 2015 Noen som har skifta toppdekselpakning på V5 motor? Har ein oljelekasje på min Bora V5. Problemet blir å få demontert innsuget,som må av for å komme til toppdekselet. Møller mente det kun skulle være pakningstoff på denne motoren,men det er synlig pakning på min. Innsuget er veldig nærme fronten på bilen,og blir vanskelig å komme til boltene. Tips og råd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 9, 2015 Er det en 10V eller 20V? I delefilmen står det "Cylinder head cover with gasket", enten så er ikke pakningen utskiftbar, eller så er det en tube med silikon som følger med dekselet. 10V: http://www.partsbase.org/vw/bora-variant-4motion-bo-eu-2000-10360-cylinder-head-cylinder-head-cover/ Til 20V derimot, der er det en separat pakning. 20V: http://www.partsbase.org/vw/bora-variant-4motion-bo-eu-2000-10362-cylinder-head-cylinder-head-cover-cover-for-engine-compartment/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 9, 2015 Hei ! Takk for rask tilbakemelding. Eg har 10V/150hk. Da må eg prøve å ta vare på pakningen som er der orginalt,å smøre pakningstoff på den? Ser tydelig at det er pakning der. Synd om den er eller blir skadet,om det ikkje finnes ny. Uansett lurer eg på om det er mulig å få av innsuget uten å fjerne radiatoren,eller fronten på bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 9, 2015 har selv en bora vr5, der må man fram med fronten litt ja, for å få av innsug. Men grei jobb, sjekk øvre glideskinne og strammer med det samme, disse ryker somregel rundt 200.000km, så håper du ikke har kjøpt katta i sekken om du ikke var klar over det, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 9, 2015 Er glideren og strammeren tilgjengelig når toppdekselet er av? Mye styr å bytte disse? Bilen er kjørt 180000 km,betalte 15000 kr for den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 9, 2015 koster ca 30.000kr å bytte dette på møller, girkasse må av. Er synlig med toppdeksel av ja. Men bare di 2 jeg nevnte, på min hadde glider og øvre strammebolt røket på 216.000km 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 9, 2015 Hvorfor må girkasse av? Min er forresten automat 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 9, 2015 Fordi regkjedet med alle glidere og strammere sitter på den siden av girkassa., så dem må av sammen med svinghjul. Fronten på bilen innsug osv osv. Så en god titt på di deler som er synlig når du bytter toppdeksel pakning, det vil gi deg en god pekepinn på om du må vurdere å bytte div deler i nærmeste fremtid 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 9, 2015 Takker for svært god informasjon Glenn Ove ! Setter stor pris på det. Forøvrig veldig fornøyd med min Bora. Kjøpte den egentlig til kona,men det blei til at ho kjører stasjonsvogna vår Bora'en er Highline og rustfri. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 9, 2015 Veit du forresten kva secondary air pump gjør? Ligger foran høyre forhjul. http://www.partsbase.org/vw/bora-variant-4motion-bo-eu-1999-13101-secondary-air-pump/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 10, 2015 Den er en del av avgass-systemet. Pumper frisk luft inn i eksosen for å hjelpe katalysatoren med å forbrenne karbonmonoksid og annet grums. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 10, 2015 Takker Aleksander 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...