Står fast har en 1.9 TDI 2004 som ikke går fint etter kam/løftere bytte.

Anbefalte innlegg

Har byttet kam og løftere på en 1.9 TDI 2004. Filter også det tok lang tid å få startet den på grunn av filtere bytte.

Når den startet går den ikke pent, går ikke på alle sylinderene ?

Rister...går litt penere med turtall...men ikke kraft...har kjørt et lite stykke med den.

Ikke noen feil koder...: bh :

 

Noen som har noen ider på hva som foregår...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet kam og løftere på en 1.9 TDI 2004. Filter også det tok lang tid å få startet den på grunn av filtere bytte.

Når den startet går den ikke pent, går ikke på alle sylinderene ?

Rister...går litt penere med turtall...men ikke kraft...har kjørt et lite stykke med den.

Ikke noen feil koder...: bh :

 

Noen som har noen ider på hva som foregår...

 

Har du dobbelsjekket timing på registerreim? Det ble brukt skikkelig verktøy etc?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reg reim sitter riktig ?

Brukt låsing på kam og veiv ?

Måleblokk verdi 10 eller 11 så ser du om du ligger innafor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt låsing på kam og veiv ja. Hadde ikke jeg fått feil kode hvis den var utenfor ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reg reim sitter riktig ?

Brukt låsing på kam og veiv ?

Måleblokk verdi 10 eller 11 så ser du om du ligger innafor.

 

Brukte låsing på kam og veiv ja. Hadde ikke jeg fått en feil kode hvis den sto feil ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reg reim sitter riktig ?

Brukt låsing på kam og veiv ?

Måleblokk verdi 10 eller 11 så ser du om du ligger innafor.

 

Du ligger etter Roger :)

 

Har brukt låsing på kam og veiv ja. Hadde ikke jeg fått feil kode hvis den var utenfor ?

 

Ikke nødvendigvis. Ville tatt og dobbelsjekket det !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte låsing på kam og veiv ja. Hadde ikke jeg fått en feil kode hvis den sto feil ?

 

Mener du at jeg skal gå inn på mens. Blocks 10 eller 11 på vcds ? Hva skal jeg se etter ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du ligger etter Roger :)

 

 

 

Ikke nødvendigvis. Ville tatt og dobbelsjekket det !

 

Skal gjøre det. Takk for hurtig svar.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ha ha Jan Aimar :) vi var omtrent likt trur jeg.

Er nok ikke smart nok at den legger ut feilkode før det er skikkelig feil.

 

Du løsnet de 3 boltene på kamdrevet ? Og dro til disse ETTER du strammet og tightet til strammehjulet ?

 

Fort gjort og sjekke om register står rett da, ta av nedre reimhjul - inn med låsing, så ser du om låsepinnen for kammen passer.

Gjør den ikke det stemmer det ikke.

 

Vær obs på at det finnes to typer av spes.verktøy for veiv lås, så om du er usikker sjekk om verktøyet ditt stemmer med merke på svinghjulet / reimhjulmerke mot merke på nedre dekselet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ha ha Jan Aimar :) vi var omtrent likt trur jeg.

Er nok ikke smart nok at den legger ut feilkode før det er skikkelig feil.

 

Du løsnet de 3 boltene på kamdrevet ? Og dro til disse ETTER du strammet og tightet til strammehjulet ?

 

Fort gjort og sjekke om register står rett da, ta av nedre reimhjul - inn med låsing, så ser du om låsepinnen for kammen passer.

Gjør den ikke det stemmer det ikke.

 

Vær obs på at det finnes to typer av spes.verktøy for veiv lås, så om du er usikker sjekk om verktøyet ditt stemmer med merke på svinghjulet / reimhjulmerke mot merke på nedre dekselet.

 

Skal sjekke verktøyet om den er den rette. Kan være noe i det...takk for svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant feil etter mye om og men. Den nye kam er knekt mellom sy 3 og 4. Vet ikke om jeg skal le eller grine.

Starter først med at en ventil kneker og tar topp og blokk : mad : Setter inn en brukt motor som har gått 150 km og starter opp så er kam og løftere utslitte : bråk : så blir det byttet. Når den blir startet opp så er det mye lyder i motoren. Etter mange timer med å sjekke opp alt igjen så finner jeg ut at den nye kamen er knekt.

Det er ikke mulig. Noen som kan svare på hvordan det går med ventilene når dette hender ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Maks uflaks eller feil montasje.

 

Kam kan knekke om du skrur den til feil, slik at du drar den skjevt ned.

Tipper ventilene har fått smake litt stempel siden kammen knakk...:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.