problem med å få snu rundt kammene etter montering av nye kammer og stive fjører

Anbefalte innlegg

har problem med å få snu rundt kammene etter montering av nye kammer og stive fjører på en ny overhalt AAN topp

knekker bare kilen på ytre kam drev.

har sjekket alt fra ventilløftere, kam bukkene men ingen forskjell..

noen som har noen tips på hva det kan være?

takk på forhond

mvh

eivin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ha satt en kambukk feil vei?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vrir ikke kammene med bolten på kammen ?

Det er ikke lov.

Står topp montert på blokk ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sjekket alle kambukkene.

toppen står montert på blokk ja, vrir ikke kammene med bolten på kammen nei.

har prøvd å dra rundt med Reg remen rett innstilt og med bare kam drever for med maks 67nm

sikkert noe jeg har gjort galt, men står bare å klør meg i hode.. tørr ikke å dra mer, siden jeg ikke vill ødelegge kilsporet på kammen, bare kilen på kamdrevet som knekker..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kambukkene står feil vei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rett moment på bukker? (15nm)

Korrekt monterte bukker?

For lite klaring mellom bukker og kam?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å sette på kammene uten løftere, da skal de gå temmelig lett. Er det mye løft på kammene og harde, fulle løftere, kan det være de ikke lar ventilen åpne nok, og låse toppen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers er det vel en klassiker å bytte om lagerbukk 6 og 9 (oppned). Du for legge ut et bilde :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror du rett og slett bør demontere og montere en gang til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for tips:) skal prøve når jeg kommer hjem om 2 uker

eivin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sjekket litt ikveld no.

tok av ventilløfterene og prøvde uten, men fikk ikke rundt kammene så lett. har ikke hatt på regreimen enda, men da jeg løsnet såvidt alle kambukkene så gikk den lett irundt..

alle kambukkene står på rett plass

mulig forlite klaring mellom kam og bukker, 7a kammer på aan topp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og du er 100% sikker på at kambukkene ikke er snudd ? altså at de står på rett plass, men er snudd 180 grader ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ganske sikker, har sett på flere motorer som vi har også, og de står kambukkene akkurat likt men de går rundt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe er galt med plasseringen. Kambukkene blir også forskjellig da dem blir honet? ved montering, innbyrdes på samme motor og mellom motorene. Jeg eksperimenterte med en ødelagt topp hvor noen av bukkene var ødelagt. Jeg skrudde de som var hele på plass med rett moment. Så tok jeg kambukker fra en annen ødelagt topp og satte på "riktig nr". Da knep det og kammen gikk ikke lett rundt. Men med å forsøke med vilkårlige nr så fant jeg noen som ikke knep og kammen gikk lett rundt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan ikke uten videre ta kambukker fra en topp og sette på en annen topp, hver av de er unike, selv om det står samme nummer på de. Det kan være relativt store avvik på linjeborringen fra en topp til en annen.

Dersom du er 100% sikker på at kambukkene står korrekt og er tightet med korrekt moment, da er det noe galt med de nye kammene dine.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.