erfaringer med parksensor fra Ebay

Anbefalte innlegg

Hei!

Kan se ut som jeg trenger å bytte ut 2 stk bakre sensorer på min 2007 mod A6..

Er det noen som har erfaringer med kjøp av sensorer fra for eksempel ebay.

Fristende å få dem ferdig lakka :)

http://www.ebay.com/itm/Audi-A6-S6-VW-T5-PDC-parking-ultrasonic-sensor-7H0919275E-light-silver-LY7W-/201119466697?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2ed3a784c9

Noen som har ide om pris på orginale ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å kjøpe noe på ebay, er vel det samme som å spørre om det er lurt å kjøpe noe ifra Sverige, eller Kina for den saks skyld.

Det er ti tusen selgere der ute...

: rolleyes

Om det er originalvarer og en ordentlig selger er det vanligvis aldri noe problem uansett hvor det selges fra.

(Har selv ca 400 ebay-kjøp fra alle verdenshjørner av bil/motor-deler og annet snacks på samvittighten, kun 3-4 problemer på over 10 år)

Kjøp fra denne selgeren på ebay, istedet for å betale det mangedobbelte her hjemme.

Hvorfor skal du bytte?

Har 8 stk sensorer på min egen bil, og tre av dem var "dårlige" og gjorde at parksystemet peip når det passet det selv.

Tok en titt på selve sensorens overflate, og der var det en del blemmer i lakken grunnet korrosjon i selve aluminiumstuppen. Uten å ta de ut fra fangerne, skrapet jeg ned til bart metall med en skarp kniv på kun den ovale delen av selve sensoren, og pusset de helt rene med fint vannslipepapir, maskerte rundt dem, og la på ny lakk med originalspray. Alle problemer ble borte, og det er over ett år siden jeg gjorde det, de ser fremdeles ut som nye.

Har hørt de koster minst 15-1600 pr stk her hjemme, + arbeidet med å demontere fangeren, om ikke du er litt fingernem og får lirket den ut. Har tatt ut èn en gang uten å ta av fanger, men det var ikke helt lett å få ut, uten hjelp fra noen små hender...

WP_000161.jpg

WP_000159.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei!

Takker for svar, joda spørsmålet var kanskje dumt formulert...

men nå legger jeg jo med en link til en vare og da, så for å omformulere : Noen som har prøvd disse ? eller har erfaringer som tillsier at det kun er orginale sensorer som må til for å få det til å fungere?

Takker for tips ang å sjekke overflaten på dem, men det er ikke det som er problemet i mitt tilfelle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.