#1 Skrevet Februar 11, 2015 (endret) Hei. Har i det siste merket at det kommer et lite blink av lysene når jeg kjører med nærlys. Når det skjer så kommet det og et klikk fra et rele under rattstammen. Har og opplevd at ved ned bremsing i lav fart har og abs bremsene slått inn når dette klikket/blinket kommer. Kan dette ha noen sammenheng? Skjer aldrig når bilen står i ro, får ingen abs lys i dashbordet når det skjer, har heller ingen feilkoder. Det er ikke kjekt å kjøre bak noen og "blinke" på de. Noen som har vært borti dette før? Gjelder en S4 B5 facelift. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 12, 2015 Ingen som har vært borti dette før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 12, 2015 står Aircondition pumpa på? har samme greia i hiluxen jeg bruker på jobb. der merker man på lysa at ac-pumpa starter/stopper eneste løsninga jeg har funnet ut ang det er å skru av AC på bilen. men det er kjedelig. så da får det bare skje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 12, 2015 Hmm, det er heller tilsomt da det kan skje 2-3 ganger på bare100 meter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 12, 2015 prøv å skru den av? realtivt aggresivt på hiluxen også. skrur jo ikke helt av lysa. men de dimmer merkbart et sekund ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 12, 2015 Skal prøve:) kan det ha noe med dynamoen å gjøre da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 12, 2015 har ikke noe særlig å tilføye men har samme problemet på min s4. Ved lav fart hender det abs slår inn å lyset "blinker". Har bare trudd de va noe feil med abs'en og at lyset blinker pga av strømforbruket: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 12, 2015 Har vert en tur ute å testa litt. Hjalp ikke å skru av ac-kompressoren. Kjørte litt med vagcom og alle abs sensorene var like når dette blinket kom. Kan ballasten være et problem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 12, 2015 Prøv å finn ut hvilket rele som lager klikkelyden. Ta av dekselet under rattstammen å kjenn etter når det skjer [emoji14] Det vil jeg tro gi deg en pekepin på hva som er galt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 14, 2015 Ettermontert xenon kan ødelegge eller gi feilmeldinger på abs/lys. gjorde dette på min a3 05 mod vet jeg. viktig at disse balastene ikke er i gods på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 14, 2015 S4 kom med xenon i nærlysa fra frabrikk. Skal skru av dekselet å kjenne på disse relene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 14, 2015 hadde samme på min rs4... mener det ligger en tråd her inne om problemet. en styreenhet under baksete? eller så husker jeg feil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 14, 2015 Samme problem på min også. Den slår inn på gasspjeldet også, så det er vell noe med ESP/ABS systemet. Skal tro om det en ABS krans som er skadet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 15, 2015 Jeg syns det høres ut nær-fjernlys-bryteren. Som røk på bilen min. Den oppførte seg sånn i starten. Så ble det verre. Til slutt hadde jeg bare fjernlys da lyset var på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 16, 2015 http://www.audiworld.com/forums/s4-rs4-b5-platform-discussion-6/relay-based-%22clicking%22-sound-1636878/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 16, 2015 Da er det vel bare å få skjekka disse ringene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 16, 2015 Da er det vel bare å få skjekka disse ringene Jepp, har bestillt opp 4 hjullager just in case. Eu kontrollen idag påpekte 4 mansjetter fremme, så bestilte 2 nye ytterknuter og 2 indre mansjetter. Spiser mansjetter denne bilen -.- De sa ingenting om hjullagrene, men så koster de ikke all verden fra statene heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 23, 2015 Da har man funnet en knekt ring. Noen som vet hvor man kan få nye? og er det noen som har et tips for å få løst fastrusta drivakslings flenser? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 23, 2015 finn delenummer og google http://www.vagcat.com/epc/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 24, 2015 (endret) Fikk tak i ny ring på biltema faktisk, og den var riktig tilogmed. Har montert den, men ikke prøvekjørt da jeg venter på noen deler. Edit: Problemet er løst og blinkinga er borte! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 1, 2015 Har du delenummeret på Biltema? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 1, 2015 65621 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...