Vannlekkasje fra framdører, golf 4

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har problemer med vannlekkasje på framdørene mine, dette er spesielt et problem når jeg parkerer utenfor der jeg bor, parkerer da i en bakke med en skrå helning, det er alltid den siden som blir høyeste punkt vannet trenger gjennom på.

Den vanlige synderen for denne typen vannlekkasje er pakningen til vindusheisplaten, men denne er allerede byttet for så å bli tetta av tec7.

Har noen gode forslag til hva som kan gjøres/byttes?

Legger ved bilder av hvordan bilen står parkert og hvor vannet kommer gjennom.

2015-02-09 18.27.53.jpg

2015-02-09 18.27.58.jpg

2015-02-12 14.15.14.jpg

2015-02-09 18.46.56.jpg

Dette er "guiden" til døra, denne klemmer mot punktet der det lekker så har kortet denne med noen millimeter for å hindre at denne klemmer, hjalp ikke....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har det regna godt i dag så jeg har fått sjekka litt til.

Kjente etter vann utfra dørpanelet på innsida, kan bekrefte med temmelig stor sikkerhet at vannet ikke kommer fra vindusheispanelet som jeg allerede har tetta.

Men! Når jeg kom fram på jobb i dag oppdaga jeg en ting, øyet som døra låser på og kanten som langs med bakdøra så ser jeg at døra muligens ikke lukker godt nok inntil, kanten på framdøra er liksom hakket lenger ut enn hva bakdøra sitter, så hvis jeg drar en finger fra framdøra til bakdøra kjenner man en kant. Prøvde å presse litt på døra og det er tydelig at den kunne vært lukket strammere.

Så da er spørsmålet hva jeg kan justere på for at den skal lukkes "hardere/nærmere"? Er det noe jeg kan kjøre med låsen eller det øyet som henger på b-stolpen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde å justere det øyet på b-stolpen, virker som det var helt i bakerste stilling allerede, så mista litt trua på det også :/

Begynner å gå litt tom for ideer. Kan liksom ikke parkere flatt resten av livet heller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig at dørlåsmodulen er slitt slik at den ikke holder døra godt nok inntil karmen. Kan skjekkes når døra er åpen, med en skrutrekker i sporet som går over låseøyet. mener den har to posisjoner lukket og helt lukket (ikke helt sikker på dette)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset. Den går i helt lukket, men skal sjekke om det er slark :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe slark å finne der. Den lukker jo inntil pakningen, men ser jo ut som den kunne lukka litt strammere :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det på noen måte er likt, men cabben til konemor hadde masse vann INNI dørlista, da det kom inni toppen og ikke kom seg ut igjen. Spruten stod lang oppetter når jeg klemte på lista, men etpar små hull i hver ende nederst løste problemet. Ellers kan vann trekke inn langs høyeste punkt, og det ser ut som det kanskje kan ligge vann langs hele terskelen og renne over der det er lavest midt på i din bil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Har ikke sjekka inni lista.

Men stemmer at det ligger vann langs hele, men det er nok pga helninga dom jeg står ikke. Er jo ikke helt ideelt. Men pakningen/lista skal jo klare å holde tett hvis alt er velstand vel?

For det er jo ikke noe problem når bilen står flatt :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, du sier noe.

Etter snart 30 år i bil må jeg vel bare konkludere med at vann har en egen evne til å bryte alle lover for å komme inn der det ikke skal være.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Må si meg enig i det.

Får ta av dørtrekket igjen....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har tips noe jeg kan sprøyte døra som funker som spormiddel?

Får ikke sitti inni bilen samtidig som jeg skal spyle vann i dag, så hadde vært greit med noe som viste hvor vannet kommer fra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det regnet nok til at du fikk testet tape trikset?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Liten suksess. Døra lukker bedre, men fortsatt vann!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har mulighet,bruk en dusj fra en hageslange eller lignende,sett et par kiler i ytre vinduspakning evt ta av dørtrekket og vann til den store gull medaljen.Bruker den måten når jeg feilsøker på vannlekkasjer på jobb.Bruker å ha døra oppe i tillegg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har tid i helgen nichlas kan du sikkert stikke utom så kan vi spyle litt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke dumt med et par kiler der. Bare ikke overdrive så jeg dreper mellomtone elementet [emoji14]

Takk for tilbudet Fredrik. Hvordan er mulighetene for skrå bakke hos deg igjen? [emoji14]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv bytta pakningen med ny neoprenpakning + at hele kanten er tetta med tec7, men dørtrekket fyker av igjen i dag. Håper egentlig mest at jeg gjorde en dårlig jobb med tec7 sist gang :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått av dørtrekk og vanna døra.

Vannet kommer ikke fra dekselet til vindusheisen, pottetett :)

Men som du ser på bildene virker det som vannet enten kommer seg gjennom pakningen et annet sted eller at det bare presses over pakningen :S

Beklager dårlige bilder, var litt vanskelige å ta uten å åpne døra :P

Forslag til hvor jeg kan sjekke eller hva jeg bør prøve nå? :/

Dørtrekket er fortsatt av og bilen står rett utenfor med vannslangen klar så alle tips testes! :)

2015-02-20 15.59.50.jpg

2015-02-20 15.59.17.jpg

2015-02-20 15.59.13.jpg

2015-02-20 16.55.47.jpg

2015-02-20 16.54.32.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er alle muligheter for bakke i den retningen du vil. Har en elv og en andedam og om du virkelig vil eksperimentere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten oppdatering.

Fikk en hyggelig telefon fra Dag, etter en lengre samtale kom vi vel fram til at det mest sannsynlig er selve dørpakningen, drar ut til Fredrik i løpet av helgen for å teste ut teorien.

Men hvis noen har en dørpakning liggende fra en delebil eller lignende, si i fra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble dere noe klokere i dag på hvor vannet kom inn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte utsette til i morgen :)

Prøvde å se litt på det selv i pøsregnet, men blir ikke klok på om det kommer gjennom i hjørnet eller midt på. Får se i morgen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vist ta en liten ekstra inspeksjon på mine pakninger,kom en dråpe i fra øvre side som traff venstre armen min under en liten kjøretur i dag.Håper du finner en løsning på lekkasjen din så du sliper å ha basseng i din.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan det oppdateres litt her, etter hjelp fra Fredrik i dag fant vi ut at det var døranslaget som måtte justeres, den lukka ikke bra nok i bunn.

Samtidig viste det seg at det var en pitteliten lekkasje fra vindusheis panelet enda.............. : bh :

Så nå er det forhåpentligvis ordnet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.