Vannlekkasje fra framdører, golf 4

Anbefalte innlegg

Kanon at dere fant det ut tilslutt hvor lekkasjen kom fra :) .De vindusheverplatene blir vist aldri 100% tett,må vist se over mine også på tirsdag : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.

Friskmelder ikke før bilen har holdt seg tørr et par uker :)

Fredrik sa på fleip at jeg bare skulle ha sveisa fast plata, noen ganger tror jeg det egentlig hadde vært like greit...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spylte min egen Golf i dag, og fikk vann inn på nøyaktig samme stedet som på bildet i første posten i denne tråden... Den sto også litt skrått slik at venstre foran er "høyest".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får se på det positive, du vet hvordan det fikses :P

Har forøvrig merket meg at akkurat der på platen jeg fortsatt hadde en liten lekkasje er håpløst dårlig designa, plasseringen på de to nærmeste boltene (litt opp på venstre side av platen og den lengst til venstre på bunn) gjør at dette punktet får veldig mye mer slakk enn resten av platen :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper du aldri finner vann igjenn! Sånn at du kan skru sammen bilen igjenn [emoji14]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det hadde vært kjekt å kunne montere sammen bilen igjen :)

Men tror jeg aldri kommer til å stole på golfdører igjen...

Noen som har forslag til noe som kan få det garantert 100% tett uten å sveise?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt noe slags butyl teip eller noe til bilruter fra 3M, og virker som det holder bra :) Kan sjekke opp nermere hva den heter om du er interessert. 6 eller 8mm tykk myk gummi aktig sak som er ganske seig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Interessant, herder den eller forblir den seig?

har butylteip, men ikke 3m

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så veldig ut som den jeg har liggende her :)

Har lyst på noe mer permanent. Glassfibre det sammen eller noe...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kikket litt nærmere på min etter regnværet, ser ut til at det lekker i bunnen av platen på min også. Det er den eneste døren jeg har åpnet. Må etterhvert se hva som kan gjøres.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

butyl/tec7/silikon er det vanlige, funker for folk flest, ser ut til å funke for meg også nå, jeg vil bare ha noe relativt permanent så jeg slipper å være redd for at det kommer tilbake...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Butyl går an, men Tec-7 og silikon er utelukket, jeg vil ha muligheten for å åpne opp igjen ved behov. Tec-7 nærmest utelukker dette...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Døra på passasjersiden er silikonert, lett å få av den :)

Du trenger jo ikke silikon hele veien rundt, har silikon til cirka midt opp på dørsiden. Tar meg ti minutter å få det av, silikon, tec-7 også lignende har ikke så ekstrem heft på ei lakkert flate. får du godt tak på remsa med silikon/tec-7 så løsner den fint fra døra, men holder det tett så lenge du ikke river i det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hva var det som var brukt som tetningsmiddel originalt? Jeg husker ikke hva det var, ser ikke noe på delebildet heller. Var det bare en gummipakning langs kanten av platen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Originalt er det en gummipakning på innerkanten av panelet, den morkner og nærmest rotner vekk over årene :/

Prøvde jo å lage egen pakning av neopren, men den får ikke nok press i det aktuelle problemområdet, men parkerer du flatt så vil du neppe ha like mye "stress" på pakningsflaten som min noe uheldige parkeringsvinkel har

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ikke kjøpt den originale løst, den sitter i plata.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

knock on wood.

Det ser ut som døra er tett!

Spylte en del i går, lakk ikke.

pøsregna i hele natt, fortsatt tørt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekke at passasjerdøra er tett. Så fjerne mugg fra teppe, så bestille masse nye bolter som har rusta inni bilen. Så lydisolere. Så til slutt teppe [emoji14]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.