Anbefalte innlegg

I Kanskje ett litt vanskelig spørsmål, men uansett. Har ett sett med Ronal Turbo R10 felger liggende. Så og si alle bildene jeg finner av de, enten nye eller noen år gamle, har svart senterkopp med "R10" tekst. Men mine har "Ronal" i blå tekst med flagg. Noen som vet om disse kommer fra en annen ronal felg, har de endret senterkoppen siden start av produksjon eller kom de med flere alternativer? Leste ett sted at det var mange valgmuligheter ved bestilling av disse felgene, så kanskje senterkoppene også kunne endres?

Etter hva jeg har hørt skal dette settet være minst 13 år gamle, og modellen ble presentert i 1999.

 

Jeg bare lurer av egen nysgjerrighet, det er kjekt å vite hva man har på bilen 😊

 

Bilder kommer, Tapatalk kræsjer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

R10 kom vel i 99, men Ronal Turbo har jo vært med siden 80 tallet, er ikke bare noen gode gamle du har da? (uten å ha sett bilder av de aktuelle).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten bilder er det ikke så lett å vurdere.

 

Men disse felgene fikk man i mange varianter boltsirkler og som originalllevert fra bilfabrikant og som ettermarkeds felger, serie 1 som er den gamle typen kom med senterkopp med blå bokstaver og "flag" de kom også i utgave uten "ronal turbo" skrift på senteret.

 

Her er et eksempel disse er fra 1987

 

IMG9832-L.jpg

 

Her er muligens en slik senterkopp du mener:

 

images.jpg

 

Men om dine er gammle eller nye som er montert andre senterkopper på er ikke lett å si.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja! Måtte bare få åpnet google+ i nettleseren istedenfor appen, og lagret bildelinken hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er hvertfall 13 år gamle, hvis ryktene stemmer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser for meg ut som den nyere typen felger med gamle typen senterkopper.

 

Men jeg er ikke noe ekspert på emnet, disse senterkoppene passer jo gjerne overens med andre Ronald felger. Slike som er brukt mye på BMW har ofte den typen senterkopper har jeg sett og finnes jo i handelen enda, kanskje noen har byttet kopper på de en gang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det jeg lurer på også. Var en kar som hadde kjøpt disse til Golf 3, men en kollega av meg hadde sagt at det var uaktuelt, og kjøpte de av han og la de på loftet hehe. Men de var jo kantkjørte, så har nok levd litt før dette... Passer jo egentlig ikke med tanke på farge (svart og blått). Vurderer litt å pusse de opp, eventuelt hellakkere, men vanskelig å si om det blir noe pent med tanke på innfellingen av ronal turbo bokstavene... Noen meninger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja siden felgene er brukt og har litt skavanker, kantsår og trenger en oppstrekk, så hadde jeg ikke kvidd meg for å lakke de.

Det er tøft med noe ikke alle har og lakkerte felger gir deg jo mulighet å sparkle kantsår og gjøre de fin, om du ønsker å fjerne "Ronald" og "Turbo" og få en slett utgave så kan man jo det også. Da blir de sende ut som de gamle klassikerne levert på div biler og passe veldig godt på en BMW E30 feks.;)

 

Men jeg vil tro at sølv og sort/mørk grå er det som vil bli finest. De er tøff med gull senter også man da bør kanten helst være polert og det er ikke så lett med kantkjørte felger dessverre.

 

Men i sin originalutførelse (Turbo R10) så passer de i blank med sort skrift best på veldig strøkne og litt "tøffe" lave biler.

 

Vis du lakker de sølv med den senterkoppen du har så vil de passe veldig godt på en mer type original bil Golf 1/2 eller Polo, Caddy o.l. og se mer autentisk ut for den tiden bilene var ny.

 

Bilder hentet fra nett...

 

TurboR101.jpg

 

 

 

Lakker du de sort eller antrasitt lignende så vil de passe litt mer moderne greier som golf 2/3 med senk og lettere stylede biler vi du forstår. Har du en "reser" bil type bane bil med bur å putte de på så blir de jo tøff i hvit også så her fines det muligheter.

 

8310467.jpg

 

 

 

Ønsker du å lakke de i lilla eller rosa så er det på eget ansvar, men til rette prosjektet hadde det også blitt kult kjør på! :glad:

pp2gpjD.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.