#1 Skrevet Februar 13, 2015 (endret) Hei. Jeg lurer på om klimapanelet mitt muligens er defekt. Autofunksjonen fungerer ikke og hver gang jeg starter bilen så står det på 22C, blåser alltid varmt selv om jeg regulerer temperaturen på skjermen, denne går forøvrig mellom 0 og 50 grader. Kan ikke huske at den gikk mellom noe mer enn 16 og 30C i min forrige C4. Alle manuelle funksjoner samt defrost og spjeld fungerer som normalt, kun temperaturen og Auto som ikke har noen funksjon. Noen som kan bekrefte at det da er panelet som er defekt eller må jeg bare finne ett nytt panel for å prøve? Isåfall hva ligger disse på i pris brukt/nytt? På forhånd takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 13, 2015 Du kjenner vell ikke noen med en slik bil du kunne prøvd et panel ifra vell? Tipper det er panelet som er feil. Har du lest av feilkoder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 13, 2015 Bra oversikt på Nordicaudi: http://www.nordicaudi.com/arkivet/artiklar/hidden/a1306/a1306.php Usikker om den har noen selvdiagnostikk, men kanal 52 kan vel kanskje avdekke noe.. Bytter du er jeg forresten interessert, da mitt gamle er lekk og ikke ser veldig bra ut. Trenger bare displayet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 13, 2015 Desverre kjenner jeg ingen som har samme, men jeg skal innom en kar som har en delebil neste uke. Kan muligens få testet da. Har ikke sjekket kanal 52, skal undersøke dette etterpå. Skal sende deg en PM om jeg ikke trenger det gamle, Bjørn Eirik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 13, 2015 Sjekk om kontakten inn på justeringsspjeldet er tilkoblet med denne utkoblet vil du få samme symptomer som dette sitter i vannkassen , på førersiden av klimaboks 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 13, 2015 Bård, jeg har faktisk funnet en løs kontakt der, men fant ingen plass den kunne passe. Skal ut å sjekke nå, kan ta et bilde av kontakten så noen kanskje vet hvor den skal 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 13, 2015 Da fant jeg den andre enden, jeg trodde det var en plugg som satt fast en plass, men det var et annet kabelstykke som lå løst litt under slangen til registeret den skulle inn i! It works. Takk for god hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 13, 2015 Jeg har et panel liggende hvis det ryker senere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 15, 2015 Så bra! Det er så deilig når det bare er noe småtull! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 15, 2015 Fant ut at det kanskje kan være en grunn til at den var koblet ut. Igår ble det varmt nok ute til at klimakompressoren koblet inn, ettersom jeg ikke har fått testet klima siden jeg kjøpte bilen satt jeg den på kaldeste temp og det fungerte fint. Når jeg skrudde opp tempe igjen så blåste det fortsatt kun kaldt. Etter jeg hadde stoppet og startet bilen igjen så fungerte det, da var det også blitt litt kaldere ute slik at klimakompressoren var frakoblet. Kan dette bare ha vært et engangstilfelle eller er dette et kjent problem? Hva er isåfall løsningen? Diagnosepanelet sier at alt er som normalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 15, 2015 Fant ut at det kanskje kan være en grunn til at den var koblet ut. Igår ble det varmt nok ute til at klimakompressoren koblet inn, ettersom jeg ikke har fått testet klima siden jeg kjøpte bilen satt jeg den på kaldeste temp og det fungerte fint. Når jeg skrudde opp tempe igjen så blåste det fortsatt kun kaldt. Etter jeg hadde stoppet og startet bilen igjen så fungerte det, da var det også blitt litt kaldere ute slik at klimakompressoren var frakoblet. Kan dette bare ha vært et engangstilfelle eller er dette et kjent problem? Hva er isåfall løsningen? Diagnosepanelet sier at alt er som normalt. Ofte er det servoene som styrer spjeldene som tar kvelden. Tipper noen har koblet ut servoen som justerer varmespjeldet som følge av at motoren har stoppet. Den sitter på venstre side av varmeapparatet oppi vannkassa. Ofte kan man demontere motorene og rense dem ellers er det enklest å kjøpe en brukt eller man kan ta den dyre måten og kjøpe ny. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 16, 2015 Igjen Nordicaudi har hjelp. http://nordicaudi.com/arkivet/artiklar/hidden/a1441/a1441.php 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 16, 2015 (endret) Test motor med 9v batteri , For å sjekke om den går. Dette finner du info om i linken overfor. Kan også være klimadisplay som kødder , selv om alt virker tilsynelatende normalt Har opplevd dette ett par tre ganger på mine biler. Her er det viktig at du skaffer display med rett delenr , for ikke alle går overens med boksene som styrer spjeldene MEN , Er ikke garantert at det fungerer om motor fungerer med 9V heller , for det kan være pot.metret som gir info til klimacontrollen om hvor spjeldet står som er deffekt Da må man ha ny boks , her også med rett delenr , som går overens med bilens Klimakontroll 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 17, 2015 Takk for gode svar. Får se om feilen dukker opp igjen, og får følge prosedyren på nordicaudi om den gjør. Merker denne som Løst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...