#1 Skrevet Februar 14, 2015 (endret) Hei, har eit problem med olje nivået i a5'en min, hadde meg ein biltur i går der eg fekk opp varsel om at eg måtte fylle på olje umiddelbart, stoppa bilen gikk ut å fylte på litt over 3dl var det eg hadde i bilen. Kjørt deretter heim ca 2mil så fekk eg opp samme varselet igjen. I dag når eg start bilen skulle eg sjekk om det kom igjen (som det gjor). Fekk faren min til å kjøre ut å kjøpe ny olje, fylte på 1liter og tok på nytt ein biltur sånn eg skulle få opp oljenivået inne i bilen, stoppa bilen på tunet heime og sette på tenninga igjen så kom varselet opp igjen om at eg må fylle på olje umiddelbart.... Ser ingen tegn til lekkasjer eller noke.. Noken som veit ka det kan vere for noke?? Kan det vere sensoren som er heilt idiot?? Takker for all hjelp eg kan få!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 14, 2015 Sansyligvis olje/temp sensoren som sitter på bunnpannen som ikke er bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 14, 2015 Ville ikke fyllt på noe mer før du er sikker på hvor mye det er på. Du skulle fått peilet den manuelt og sett. Kan være feil på panserlås som gjør at den varsler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 14, 2015 OK, det som er drit på nye biler er at der er ikkje peilepinne på den.. Men fikk aldri opp oljenivået på displayet i bilen heller, så da må det vere den sensoren. Har ikkje plan om å fyll på meir olje, skjønte at det måtte vere noke muffins når den hadde brukt opp 1liter på 10km 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 14, 2015 OK, det som er drit på nye biler er at der er ikkje peilepinne på den.. Men fikk aldri opp oljenivået på displayet i bilen heller, så da må det vere den sensoren. Har ikkje plan om å fyll på meir olje, skjønte at det måtte vere noke muffins når den hadde brukt opp 1liter på 10km Du kan bestille peilepinne til den. Møller har også peilepinne i spesialverktøyet så sving innom og spør om de kan hjelpe deg. Vil tro du har for mye på nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 14, 2015 Du kan bestille peilepinne til den. Møller har også peilepinne i spesialverktøyet så sving innom og spør om de kan hjelpe deg. Vil tro du har for mye på nå. Veit du ka delenummeret er ? Eg har ein liten følelse at der e litt for masse olje ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 14, 2015 Veit du ka delenummeret er ? Eg har ein liten følelse at der e litt for masse olje ja.. Nei det tar jeg ikke på sparket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 14, 2015 Nei det tar jeg ikke på sparket Hehe, får sjå om eg finner det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 14, 2015 Kan ikke kat ryke om man kjører med for mye olje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 14, 2015 Kan ikke kat ryke om man kjører med for mye olje? Det veit eg ikkje heilt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 23, 2015 Noken som veit delenummeret til den olje/temp sensoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 23, 2015 Kan ikke kat ryke om man kjører med for mye olje? Jeg hadde en bil på service m regreim på Møller Elverum en del år siden, og der ble ikke den gamle oljen tappet av, de bare fylte på ny. Kjørte noen dager før det ble oppdaget. Trur det ble tappet av over 8 liter når det skulle utbedres. Den klarte seg fint faktisk, selv om den røyk litt når all oljen var på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 23, 2015 Seriøst leveres det biler uten peilepinne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 23, 2015 Seriøst leveres det biler uten peilepinne? Jepp. Man får også helelektriske biler nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 23, 2015 Jada er klar over det med elektriske biler ,men uten peilepinne høres helt absurd ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 10, 2015 Veit ikkje heilt ka det var for noke men det forsvant vertfall. Men skifta oljen og oljefiltere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...