Anbefalte innlegg

Har pr idag smatt svart emblem noe som ikke passer særlig bra i det hele tatt. Så valget står mellom å kjøpe ett vanlig krom emblem (noe som er dumt siden det ikke er noe krom ellers på bilen) eller lakkere emblemet. Mest naturlig ville da vært å lakke det i samme farge som bilen, men det frister og litt å prøve med svart krom. Er dette noe som fåes kjøpt løst på boks og blir det isåfall OK og holdbart resultat? Tenkte og litt tanken å bruke "sotespray" på krom emblem, er dette en så dårlig ide som jeg frykter eller kan det blir OK? Vil sotelakken (sort transperant) henge oppå kromen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å bruke transparent plastprimer først?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden jeg aldri har hørt om det før så aner jeg ikke... men det høres jo absolutt ikke dumt ut! Først transperant primer, så transperant sort så klarlakk? Kanskje det blir holdbart?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke se bort i fra det. Jeg kjøpte en boks plastic primer fra Dupli Color, på thorsov, betalte 130 kr eller noe sånn. Brukte det på det svarte nederst på fangerne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp heller originaldeler, Tord.

Svart Bundeswehr emblem. :)

 

1J6 853 630 A 041 - emblem bak

3B0 853 601 A 01C - emblem foran

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mattis: Er dette org lakket eller matt svart? Ser i Etka at det står spesifisert som Satin Black så det betyr vell at det kommer org lakket? Isåfall er det jo ikke annet enn genialt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mattis: Er dette org lakket eller matt svart? Ser i Etka at det står spesifisert som Satin Black så det betyr vell at det kommer org lakket? Isåfall er det jo ikke annet enn genialt :)

 

Dette er originallakkert svart. En spesiell serie som ble levert i Tyskland til bl.a det tyske militæret. De kunne jo ikke ha blanke emblemer på biler med kamuflasje. :)

Har det emblemet i grillen på duploen min. (samme som Golf IV)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det bestilt :) Ulempen er at det fort tok litt tid før de fikk tak i det siden det måtte bestilles fra Tyskland... men de skulle se om de fannt noen i Norge som kunne ha det liggende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bestillte emblemet bak nå, fikk beskjed om at det var på lager i Oslo. Jeg kunne hente det i morra. Kom på 185,-

 

EDIT: Tord, det var kanskje det foran du bestilte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forran ja... har allerede lakkert bak :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.