#1 Skrevet Februar 15, 2015 Noen av dere som har kunnskap om hvilke Audi modeller som har forhjulstrekker automatkasser som ikke er elektrisk styrt? Evt hva disse klarer av effekt? En kjenning som driver med et "hjemmebygge" prosjekt der de skulle hatt en automatkasse av gammel type som ikke trenger styring av en hjerne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 16, 2015 Det er vel alle 3-trinns kassene fra 70 og 80-tallet det? Så vidt jeg vet så er 4-trinns kassene fra 90-tallet utstyrt med elektronikk som tilpasser seg kjøremønsteret. Det gamle 3-trinns kassene er forøvrig ganske skjøre, lykke til å finne en som er hel... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 17, 2015 Det er vel alle 3-trinns kassene fra 70 og 80-tallet det? Så vidt jeg vet så er 4-trinns kassene fra 90-tallet utstyrt med elektronikk som tilpasser seg kjøremønsteret. Det gamle 3-trinns kassene er forøvrig ganske skjøre, lykke til å finne en som er hel... Fantes det 4-trinns kasser på k-jet bilene fra slutten av 80-tallet? Vet du om 4-trinns kassene er holdbare eller er det skjøre saker det også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 17, 2015 4-trinns kassen kom vel først på B4/C4 i 1991, og jada, den ble brukt sammen med K-jet i 2.3E. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 19, 2015 K-jet hadde vel ikke ECU (hvis det ikke er snakk om KE-jet) så de kassene må vel være ganske enkle i styringen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 19, 2015 2.3E har KE-jet ja. Hvor enkle 4-trinns er i styringen vet jeg ikke, jeg vet ikke engang om den får noen signaler fra motoren overhodet, eller om den tenker selv. Har aldri satt meg inn i akkurat den biten, og aldri eid en slik heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...