#1 Skrevet Februar 17, 2015 (endret) Hei. Jeg sliter med at oljetempindikatoren noen ganger faller ut. Regner med at det er dårlig kontakt ved føleren, men har ikke funnet ut hvor denne sitter. Er det noen som har en tegning eller forklaring på hvor denne befinner seg? Jeg vet at det også kan være instrumentet, men vil prøve giveren først. På forhånd takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 18, 2015 Sitter midt på blokka, på den sida som vakumpumpa sitter. Er to følere nedi der, den største er oljetrykk og den minste er oljetemp. Om den sitter fint, kan du ta ut instrumentpanelet og sjekke det sorte stikket som har kun 1 ledning. Tror det er det som går til oljetemp giveren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 18, 2015 På noen ytterst få av disse motorene sitter tempgiveren i bunnen av oljepumpa slik som på AAN motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 19, 2015 Har sett at på 115hk'eren så sitter den på oljepumpa ja, vedsiden av reimhjulet på veiva 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 21, 2015 Jeg fant den, virka ikke som om det var dårlig kontakt noen plass der. Har også sjekket kontakten bak panelet. Regner med at giveren begyner å bli dårlig så jeg bytter den for å se om det hjelper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 21, 2015 Jeg fant den, virka ikke som om det var dårlig kontakt noen plass der. Har også sjekket kontakten bak panelet. Regner med at giveren begyner å bli dårlig så jeg bytter den for å se om det hjelper. Start med å jorde kontakten og se om måleren gjør utslag. Beveger den seg er det sjanse for at giver er defekt, uten bevegelse har du mest sannsynlig feil i det elektriske nettet eller måleren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...