#1 Skrevet Februar 18, 2015 Heisann. Nå har d seg sånn at jeg vurderer å kjøpe meg et S4 C4 prosjekt. Denne har nå fått S6 motor og interiør. Problemet er at selger mener det er startsperren som gjør at den ikke starter. Da lurer jeg på: 1-er d enkelt å fikse? 2-er d startsperre på S6? 3-sitter sperra i hjerna isåfall? Takker for alle svar jeg kan få :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 20, 2015 Ingen? :-( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 20, 2015 Heisann. Nå har d seg sånn at jeg vurderer å kjøpe meg et S4 C4 prosjekt. Denne har nå fått S6 motor og interiør. Problemet er at selger mener det er startsperren som gjør at den ikke starter. Da lurer jeg på:1-er d enkelt å fikse? 2-er d startsperre på S6? 3-sitter sperra i hjerna isåfall? Takker for alle svar jeg kan få :-) S4 har ikke startsperre mens S6 har. Man kan ta S6 over i S4 uten at den får startsperre av den grunn. Startsperre i S6 består av en startsperremodul bak instrumentpanelet, transponder i nøkkel og spole i tenninngslås. Disse enhetene har dialog med ECU. S6 med startsperre skal starte lett, men kutter så etter 1-2 sekunder dersom startsperre systemet ikke fungerer. Dersom bilen ikke fyrer i det hele tatt er det som regel noen helt annet enn startsperre som er problemet. Umulig å si om det er let eller vanskelig fikse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 20, 2015 Takk for svar. Da skal jeg se nærmere på det :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 20, 2015 S4 har ikke startsperre mens S6 har.Man kan ta S6 over i S4 uten at den får startsperre av den grunn. Startsperre i S6 består av en startsperremodul bak instrumentpanelet, transponder i nøkkel og spole i tenninngslås. Disse enhetene har dialog med ECU. S6 med startsperre skal starte lett, men kutter så etter 1-2 sekunder dersom startsperre systemet ikke fungerer. Dersom bilen ikke fyrer i det hele tatt er det som regel noen helt annet enn startsperre som er problemet. Umulig å si om det er let eller vanskelig fikse. Er det ikke også rimelig å tro at om en motor med hjerne fra S6 med startsperre , som er blitt satt inn i en S4 uten startsperre ikke engang vil forsøke å starte? Jeg tenker umiddelbart at det er slik at bilen kun fyrer i 2 sekunder hvis den får kontakt med startsperremodulen, men ikke med nøkkelen? Men hvis den ikke får kontakt med modulen i det hele tatt så vil den ikke forsøke å starte? Vet ikke om dette stemmer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 20, 2015 Dette fikk jeg som svar fra selgeren. Den er helt død, hører ikke bensinpumpa heller.. Typisk ettermontert startsperre, klikker i relee osv. Men vil ikke gå rundt på starteren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 20, 2015 (endret) Som flere sier : Ved startsperre , så SKAL motoren starte lett , men stopper etter 1sek eller 2 , slik kan man holde så lenge man har lyst , den går uansett ikke lengre enn 1-2sek. Fungerer varsellampen (Bil med nøkkel) i instrumentet , ska også den blinke.. Kunne gått inn på løsninger ang Org.startsperre. men tror ikke dette er problemet i dette tilfellet. Har selger montert motor å ikke fått start , så vil jeg lenge tro at selger har gjort noe feil. AAN i S4 og S6 er så å si helt like motorer , bortsett fra småting som ikke har noen betydning her. Ett godt tegn på veien er om det klikker i ECU og Bensinpumperele , da har alt strøm , og ville gått nermere og fulgt opp at den ikke går rundt på starter. Bensinpumpe primer ikke på C4. -Er det ettermontert (Fks Defa) er det bare å brette opp ermene å nøste opp i dette. -Kobla til starter riktig? -Jordet motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 20, 2015 Okei. Da er d ikke startsperra. Får vel bare kjøpe bilen og finne ut hva som har skjedd. Er en S6 motor som er satt inn i en S4 ja. AAN regner jeg med. Takker for svar så langt. Ble ganske mye klokere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...