#1 Skrevet Februar 18, 2015 I anledning lokalagstraff i Bergen i går, satt jeg somerfelgene på min golf 4. Desverre blei jeg stoppet av sivilen på vei til treffet, og må nå på visning. Dekkene jeg kjørte på forventer jeg at ikke går gjennom, da de er 9,75" brei et 22 (18") og stikker da nermere 2cm utforbi hjulbuene. Dekkflaten er dog innenfor pga strekk. (215/35R18) Fikk også beskjed om at bilen skulle vises med de dekkene, og at det kom til å bli lagt ved bilder. Kan dette stemme? Skal ikke bilen teknisk sett vises i lovlig tilstand? Har fra før av godkjent 235/35R19 et 35 Takk for svar Martin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 18, 2015 I anledning lokalagstraff i Bergen i går, satt jeg somerfelgene på min golf 4. Desverre blei jeg stoppet av sivilen på vei til treffet, og må nå på visning. Dekkene jeg kjørte på forventer jeg at ikke går gjennom, da de er 9,75" brei et 22 (18") og stikker da nermere 2cm utforbi hjulbuene. Dekkflaten er dog innenfor pga strekk. (215/35R18) Fikk også beskjed om at bilen skulle vises med de dekkene, og at det kom til å bli lagt ved bilder. Kan dette stemme? Skal ikke bilen teknisk sett vises i lovlig tilstand? Har fra før av godkjent 235/35R19 et 35 Takk for svar Martin [ATTACH]221526[/ATTACH] Bilen din skal ha ET38 så om du ikke har tuv på at du kan kjøre ET22 så får du det ikke godkjent, og alle de andre forholdene du ramser opp her tilsier også at er utenfor lovligheten. Sett på orginale hjul og vis bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 18, 2015 Kjedelig. nå får du vel bøter avskiltning neste gang du blir stoppet med samme hjula , så er vel bare å se seg om etter noen litt smalere. Vis med originale. Så slipper de ha bildedokumentasjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 18, 2015 Har ikke orginale. Går ikke med et 32 heller da, som jeg har på vinter Er vell lov med 7cm avvik eller noe?? 19" et 35 er også innskrevet i vognkortet Politidamen var veldig nøye med at jeg måtte vise bilen med samme dekk, så det skal jeg bare se bort ifra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 18, 2015 Et32 går. Har det i vognkortet. Skrevet inn av en på stasjonen i fyllingen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 18, 2015 Knall 😊 Da skal de vell bare ha et par hundre for å godkjenne det da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 18, 2015 kjedeligt alså..hva vil kontrolløren gjør om du stiller opp med andre hjul? Få taki hjul som er ET 32 eller høyere. Viktig at de du setter på ikke har noe strekk og ikke stikker uten hjulbuen. ville dratt av lyktefilm,justere den opp til godkjenningshøyde. Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 18, 2015 Det lurer jeg og på 😂😂 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 18, 2015 Har ikke orginale. Går ikke med et 32 heller da, som jeg har på vinter Er vell lov med 7cm avvik eller noe?? 19" et 35 er også innskrevet i vognkortet Politidamen var veldig nøye med at jeg måtte vise bilen med samme dekk, så det skal jeg bare se bort ifra? 7cm er MYE, det er vell 7-8mm som kan endres ut i fra standard. 1ET=1mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 18, 2015 Du kan ha opptil ET30.5 på din bil, så ET32 funker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 18, 2015 7cm er MYE, det er vell 7-8mm som kan endres ut i fra standard. 1ET=1mm Hehe, selfølgelig [emoji14] Hadde blit litt drøyt med 7cm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 18, 2015 Politidamen var veldig nøye med at jeg måtte vise bilen med samme dekk, så det skal jeg bare se bort ifra? Hvorfor skulle det være så nøye da? Eneste de oppnår med det er at de forteller deg det samme som politiet gjorde, at det ikke var lovlig. Også må du få en time til hvor du får mulighet til å rette "feilen". Lån/kjøp hjul som er godkjent på bilen etter vognkortet og vis den med det. Så bytter du tilbake etterpå. Du er ikke den første og langtifra den siste som kommer til å gjøre det sånn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 18, 2015 Var det jeg og tenkte. Takk for hjelpen alle sammen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 18, 2015 Hvis de spør om hvorfor du har byttet så kan du si at du pungterte. Eller at du har byttet til vinterdekk pga kjøreforhold e.l. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 18, 2015 Hehe ja. Hun mente det var uforsvarlig av meg å kjøre på sommerdekk, men jeg måtte ha de på når jeg sku vise bilen [emoji14] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 18, 2015 Hele poenget er jo å vise bilen i lovlig stand, de har jo allerede konkludert med at det ikke var "forsvarlig". Lurer på hva hun mente skulle bli neste steg i prosessen, enda en visning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 28, 2015 Hvis dem lurer på hvorfor du har satt på andre hjul for å vise bilen,kan du jo bare si "at de som stoppa deg sa det var uforsvalig og kjøre med de hjula så "jeg satt på hjul som var forsvalig å kjøre med Er jo lov å kjøre med sommerdekk på vinterstid så lenge forholdene tilsier det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 3, 2015 Bytta til vinterfelgene jeg, og bilen gikk igjenom. De på bt kunne heller ikke skjønne at jeg måtte vise med ulovlig felg 😉 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...