#1 Skrevet Februar 18, 2015 Har en 95 Audi A6 2,5 TDI Quattro AEL Har alltid trodd at det var ventilløfter tikking jeg har hørt fra motoren,men har forsvunnet når den har blitt driftsvarm. Jeg har bare kjørt med det siden jeg kjøpte den. Men byttet alle ventilløfterne her om dagen og mente at nå hadde jeg gjort en god jobb,startet opp bilen. Neida,samme tikkinga var der. Noen som har noen forklaring på hva dette problemet kan være. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 18, 2015 Den har vel tilsvarende vakuumpumpe som bensinmotorene? Det er en kjent sak at vakuumpumpen kan høres ut som ventiltikking på bensinfemmere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 18, 2015 600 på ebay. gang det med 10 i norge http://www.ebay.co.uk/itm/BRAND-NEW-VACUUM-PUMP-FOR-VW-VOLKSWAGEN-LT-/200510223470?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2eaf57346e 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 18, 2015 Ja sitter vakumpumpe på den ja. Da er det den som er årsaken antagligvis. Får prøve ei ny pumpe da muligens. Takker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 18, 2015 (endret) Hvis tikkingen ikke er konstant men kommer og går så taler det for vakuumpumpa. Prøv også å pumpe på bremsen og se om det påvirker lyden, i såfall styrker det mistanken. Strammemekanikken til multiremma kan også lage tikkelyder som kan forveksles med vakuumpumpa. Prøv å avlaste eller belaste strammemekanismen så hører du om lyden endres. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 20, 2015 Okay. Tikkingen kommer ikke konstant, er litt urytmisk kan man si. Stramme mekanikken til multi reima er ny så må nok være vakumpumpa. Takker for tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 20, 2015 hadde oppe min pumpe og demonterte den i småbiter. helt stille i 10.000km men nå banker den igjen. lyst å prøve ebay pumpe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 9, 2015 Er en stund siden jeg byttet vakumpumpe,men det var der lyden kom fra. Ble en helt ny bil:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 9, 2015 her også. deilig uten den forferdelige bankelyden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 10, 2015 Står ei sånn "billig pumpe" i bilen min, og den har stått der så lenge jeg har hatt den (2år) og sikkert ei stund før det også. Funker fortsatt perfekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 10, 2015 Shimset pumpa på en femmer (NG).... God som gull! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...