#1 Skrevet Februar 20, 2015 Velholdt original -89 mod. Audi 90 quattro 20V selges. Dette er en av svært få 90 quattro 20V Sport som ble solgt ny i Norge i sin tid (ny pris ca. 600 000,-). Har gått som demobil for Møller før et advokatfirma kjøpte den. Det har vært totalt 4 eiere før meg og bilen er generelt tatt godt vare på. Totalt ble det produsert kun 7 220 stk. Audi 90 quattro 20V, og dette er vel det man kan kalle forgjengeren til velkjente Audi S2. • Original 170HK 5 sylindret 2309ccm 20V 7A motor • Originalt karosseri med sorte lister (Satin Black Metallic (LY9Y)) • Originalt quattro interiør med varme i begge forseter. • Originale 15” 20V alufelger (nylig oppusset, strøkne) med meget gode Vredestein 195/55-15 piggfri dekk. • Varmetråder med quattro-logo i bakrute • Servostyring • Sentrallås • Fargede el. speil m/varme • Takluke • ABS-bremser Det er utført service med bytte av olje, oljefilter, luftfilter og tennplugger en gang pr. år i mitt eie. I tillegg til dette er det den siste tiden gjort følgende forbedringer: • Byttet til helrøde baklykter fra S2 Avant • Byttet refleksplate bak (ny original) • Byttet hovedlykter, disse er helt strøkne! • Byttet linselykter i frontfanger • Byttet midtre lyddemper(ny original) • Byttet bakre lyddemper (rustfri fra CAC) • Byttet drivledd høyre foran • Byttet ytre drivakselmansjetter høyre og venstre foran • Byttet til fordeler med ståldrev fra S2 • Byttet rotor og fordelerlokk • Byttet multitempgiver • Byttet batteri • Byttet servopumpe inkl. servoreim og dynamoreim • Byttet spenningsregulator og børster på dynamo • Byttet bremsetrykkakkumulator(bremsebomba) • Byttet begge bankesensorer(originale) • Byttet vanntempføler til instrument • Byttet termostat(original) og kjølevæske • Byttet alle lyspærer på hovedinstument og tilleggsinstrument i midtkonsoll • Byttet bremseskiver og klosser inkl. bremseklaver og glidebolter bak • Byttet håndbrekkvaiere • Byttet til formsydde sorte stoffmatter med quattro logo Bilen eies av Audientusiast og er tatt godt vare på i mitt eie. En perm med kvitteringer følger selvfølgelig med. Regreim ble byttet på 192 000km. Bilen har pr. dd rullet 259 630 km. EU godkjent i oktober -14 med 0 feil. Selges Kr. 60 000,- f. reg. Seriøse bud vurderes. 8x17” Calibre Vintage (BBS RS kopi) med meget gode Toyo Proxes T1R 205/40-17 kan medfølge for Kr. 5000,- ekstra. Håper noen med interresse vil å ta vare på denne videre. Mob. 918 79 207 eller send meg gjerne en PM. Ta kontakt for en hyggelig bilprat. mvh Anders 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 6, 2015 Da er denne bilen dessverre solgt. Ny eier er ikke medlem. Håper den får et godt hjem;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...