Anbefalte innlegg

Har en V8 som fusker og motorlampa lyser. På feilkoder får jeg opp random/multiple misfire eller noe sånt, finner hele feilkoden senere idag.

Tenkte uansett å bestille nye coiler og plugger fra ecs og håper det hjelper. Men hva er forskjellen på typene? , ser det finnes originale, Karlyn og eBremi. Noen som har erfaring/anbefalinger?

Samme med plugger, originale, NGK eller Bosch?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er sikker på at det er noe feil med coilene?

Har du feil på tenning ved lavt turtall og ikke høyere turtall er det kanskje kamkjedestrammer hvor plastikkguiden til kjedet som er gåen..

Typisk feil som fører til tenningsfeil og ulyd fra kamkjede ved lave turtall (slakt kjede).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei er ikke sikker på coilene så kan være noe annet å. Ser jeg lett om kjedestrammeren er gåen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk feilkodene om misfire flytter seg fra en sylinder til en annen.

Dersom den hopper frem å tilbake kan det tyde på kjedet, er det konstant på en eller to så prøv å bytt over coil fra sylindere uten feilkode å se om feilen flytter seg. Da er det coilene.

 

Har bilen fått byttet coiler på fabrikk aksjon tidligere? Møller bytter disse kostnadsfritt dersom det ikke har blitt gjort tidligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke fått prøvd å byttet om på coiler mellom sylinderne enda men skal teste det, noen som veit nummerering av sylinderne?

Har to feilkoder og ene gjelder nr.6:

 

Address 11: Engine II Labels: 079-910-560-BNS2.lbl

Control Module Part Number: 8E1 910 560 HW: 8E1 907 560

Component and/or Version: 4.2L V8/4V FSI ª0080

Software Coding: 01040003180F0160

Work Shop Code: WSC 00191 264 15243

VCID: 63CE572BA285B939132-8036

2 Faults Found:

 

000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 001 - - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11100001

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 5

Reset counter: 255

Mileage: 85778 km

Time Indication: 0

 

Freeze Frame:

RPM: 1046 /min

Load: 29.8 %

Speed: 8.0 km/h

Temperature: 59.0*C

Temperature: 25.0*C

Absolute Pres.: 1000.0 mbar

Voltage: 13.970 V

 

000774 - Cylinder 6

P0306 - 001 - Misfire Detected - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11100001

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 5

Reset counter: 255

Mileage: 85778 km

Time Indication: 0

 

Freeze Frame:

RPM: 1046 /min

Load: 29.8 %

Speed: 8.0 km/h

Temperature: 59.0*C

Temperature: 25.0*C

Absolute Pres.: 1000.0 mbar

Voltage: 13.970 V

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Firing order

1–5–4–8–6–3–7–2

 

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_377.pdf

 

La motor stå å gå mens du leser av mesure block via vag com.

Bla oppover til du finner en som viser total misfire, og neste vil vise hver enkelt sylinder.

Du kan ha tre kanaler oppe samtidig så burde få opp alle sylindere i tillegg til sammenlagt.

Du skal ha flere misfire før det kommer feilkode.

Er det kun nr 6 du får feilkode på, bytt denne med en av de andre å se om feilen flytter på seg.

 

Er det byttet coiler på denne tidligere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett hur det ser ut under insuget?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett hur det ser ut under insuget?

 

Hva mener du?

karbon avleiringer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, bör ses på om du inte gjort det. Har också sett att det fuskar så mycket pga karbon att det lagt igen injektor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet alle plugger og coiler, problem borte.

Ene pluggen var svart...

 

- - - Updated - - -

 

Ja, bör ses på om du inte gjort det. Har också sett att det fuskar så mycket pga karbon att det lagt igen injektor.

 

Kanskje noe en bør vurdere på sikt uansett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør ta en generell inspeksjon av driten i innsuget. "Alle" motorene får dette i større eller mindre grad etterhvert.

 

Fikk du bytta coiler på fabrikk aksjon? (gratis :))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør ta en generell inspeksjon av driten i innsuget. "Alle" motorene får dette i større eller mindre grad etterhvert.

 

Fikk du bytta coiler på fabrikk aksjon? (gratis :))

Men fsi/tfsi motorene er vel spessielt utsatt For karbon avleiringer da dysene sprayer rett inn i sylynderen og ikke inn i innsugsmanifoilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du bytta coiler på fabrikk aksjon? (gratis :))

 

Regnet med at det ikke var noe å hente der jeg så kjøpte fra ECS, mulig jeg kunne spurt på Møller men...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.