#1 Skrevet Februar 21, 2015 (endret) Har en V8 som fusker og motorlampa lyser. På feilkoder får jeg opp random/multiple misfire eller noe sånt, finner hele feilkoden senere idag. Tenkte uansett å bestille nye coiler og plugger fra ecs og håper det hjelper. Men hva er forskjellen på typene? , ser det finnes originale, Karlyn og eBremi. Noen som har erfaring/anbefalinger? Samme med plugger, originale, NGK eller Bosch? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 22, 2015 Du er sikker på at det er noe feil med coilene? Har du feil på tenning ved lavt turtall og ikke høyere turtall er det kanskje kamkjedestrammer hvor plastikkguiden til kjedet som er gåen.. Typisk feil som fører til tenningsfeil og ulyd fra kamkjede ved lave turtall (slakt kjede). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 22, 2015 Nei er ikke sikker på coilene så kan være noe annet å. Ser jeg lett om kjedestrammeren er gåen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 22, 2015 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 22, 2015 Sjekk feilkodene om misfire flytter seg fra en sylinder til en annen. Dersom den hopper frem å tilbake kan det tyde på kjedet, er det konstant på en eller to så prøv å bytt over coil fra sylindere uten feilkode å se om feilen flytter seg. Da er det coilene. Har bilen fått byttet coiler på fabrikk aksjon tidligere? Møller bytter disse kostnadsfritt dersom det ikke har blitt gjort tidligere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 22, 2015 Ikke fått prøvd å byttet om på coiler mellom sylinderne enda men skal teste det, noen som veit nummerering av sylinderne? Har to feilkoder og ene gjelder nr.6: Address 11: Engine II Labels: 079-910-560-BNS2.lbl Control Module Part Number: 8E1 910 560 HW: 8E1 907 560 Component and/or Version: 4.2L V8/4V FSI ª0080 Software Coding: 01040003180F0160 Work Shop Code: WSC 00191 264 15243 VCID: 63CE572BA285B939132-8036 2 Faults Found: 000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 001 - - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100001 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 5 Reset counter: 255 Mileage: 85778 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 1046 /min Load: 29.8 % Speed: 8.0 km/h Temperature: 59.0*C Temperature: 25.0*C Absolute Pres.: 1000.0 mbar Voltage: 13.970 V 000774 - Cylinder 6 P0306 - 001 - Misfire Detected - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100001 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 5 Reset counter: 255 Mileage: 85778 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 1046 /min Load: 29.8 % Speed: 8.0 km/h Temperature: 59.0*C Temperature: 25.0*C Absolute Pres.: 1000.0 mbar Voltage: 13.970 V 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 22, 2015 Firing order 1–5–4–8–6–3–7–2 http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_377.pdf La motor stå å gå mens du leser av mesure block via vag com. Bla oppover til du finner en som viser total misfire, og neste vil vise hver enkelt sylinder. Du kan ha tre kanaler oppe samtidig så burde få opp alle sylindere i tillegg til sammenlagt. Du skal ha flere misfire før det kommer feilkode. Er det kun nr 6 du får feilkode på, bytt denne med en av de andre å se om feilen flytter på seg. Er det byttet coiler på denne tidligere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 23, 2015 Sett hur det ser ut under insuget? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 23, 2015 Sett hur det ser ut under insuget? Hva mener du? karbon avleiringer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 24, 2015 Ja, bör ses på om du inte gjort det. Har också sett att det fuskar så mycket pga karbon att det lagt igen injektor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 27, 2015 Byttet alle plugger og coiler, problem borte. Ene pluggen var svart... - - - Updated - - - Ja, bör ses på om du inte gjort det. Har också sett att det fuskar så mycket pga karbon att det lagt igen injektor. Kanskje noe en bør vurdere på sikt uansett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 1, 2015 Bør ta en generell inspeksjon av driten i innsuget. "Alle" motorene får dette i større eller mindre grad etterhvert. Fikk du bytta coiler på fabrikk aksjon? (gratis ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 1, 2015 Bør ta en generell inspeksjon av driten i innsuget. "Alle" motorene får dette i større eller mindre grad etterhvert. Fikk du bytta coiler på fabrikk aksjon? (gratis ) Men fsi/tfsi motorene er vel spessielt utsatt For karbon avleiringer da dysene sprayer rett inn i sylynderen og ikke inn i innsugsmanifoilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 1, 2015 Men fsi/tfsi motorene er vel spessielt utsatt For karbon avleiringer da dysene sprayer rett inn i sylynderen og ikke inn i innsugsmanifoilen? Det var henvisning til RS4 B7 motoren En liten samletråd: http://www.audizine.com/forum/showthread.php/337538-Audi-FSI-Engine-Carbon-Build-up-Thread-for-RS4-4-2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 12, 2015 Fikk du bytta coiler på fabrikk aksjon? (gratis ) Regnet med at det ikke var noe å hente der jeg så kjøpte fra ECS, mulig jeg kunne spurt på Møller men... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...