#1 Skrevet Februar 21, 2015 (endret) Hei! Har en golf cab som har fått altfor lite oppmerksomhet siste åra, bilen totalrestaurerte jeg og fattern i mine yngre dager og siden den gang blitt lite brukt. Grunnen er nok at jeg synes den er noe "kjedelig" med automatkasse og tenkte jeg skulle spør om noen tips til anbefalt kasse å sette inn i denne. Om noen evt har en bra kasse med oppgradert diff osv så er dette intressant. er også intressert i kvassere kammer osv om noen har slikt liggende. Motoren er en 1.8 112hk 8v. legger ved et bilde av bilen fra i sommer, slik har den vert siden 2002.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 21, 2015 Er ikkje det ein Golf mk1 cab da ? Kom aldri Golf 2 cab, Golf 1 cab blei laga frå 1980 til 1993 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 22, 2015 Mykje likt, men motoren er fra 92. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 22, 2015 (endret) Dersom du har 100 mm medbringere på kassa fra før hadde jeg prøvd å fått tak i en 2Y (original 16V-kasse). Dersom du har 90 mm medbringere er en 7G fin (original 1,8 8V). Selv er jeg veldig glad i FD/FM (1,6 GTI med 5 gir), men denne har en del lavere sluttutveksling. Bedre aks, men også høyere turtall i motorveihastigheter. Alle disse kassene gir den responsen og livligheten jeg synes en slik bil bør ha. Jeg regner med at du er klar over at det er ulik tannstang og pedalstell/rattsøyle på biler med manuell og automat. Dersom du har servotannstang er det et forsøk verdt å flytte over braktetten til giroverføringa. Du er jo en kapabel fyr, så dette burde være gjort i en fei:-). EDIT: Så at jeg kom i skade for å skrive feil antall gir på FM/FD. De har bare fem framvoergir;). Var nok litt manglende fokus mens jeg var "alenefar" på morgenen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 22, 2015 Ganske stilig farge. Jeg regner med at du vet hvor «myke» Ener Cab-ene er i karosseriet/understellet. Hvis du skal gjøre noe med motor mhp mer ytelse så bør du nok investere litt understell/stab stag, stag mellom dempertårn osv. Gleder meg til å se fortsettelsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 22, 2015 bilen er med Servo ja, å full kjørecomputer++ har gått mye i S biler i det siste, men målet er å få denne litt "gøyere" også, til sommeren. Må begynne å samle sammen litt deler. Om noen har ei slik FD/FM (1,6 GTI med 6 gir) kasse, så er jo det veldig intressant, er jo skjelden over 100kmh så sluttvekslinga kan gjerne vere litt lav.. Trenger nok et tårnstag, så får vi se på andre muligheter på avstiving av karosseriet:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...