#1 Skrevet Februar 22, 2015 Heisann var under bilen min for førstegang i går, fant en stor olje lekkasje på bak diffen min Det var så mye olje at jeg fant ikke ut hvor det kom fra. Noen som har våre borti dette før, hvor lekkasjen kan komme fra? Stikk akslingene eller sjølve diffen? Takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 23, 2015 Simringer på utgående akslinger fra diffen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 23, 2015 Va under og vaska bort olja i dag, ser ut som det er fra stikk akslingene ja.. Va mest fra den ene, men va litt fra den andre og.. Det må jo ver en svakhet siden det er begge to? bilen er berre gått 117 000. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 24, 2015 Virker å være en svakhet på bakdiff på alle audi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 24, 2015 kjedligt.. er det mye arbeid, må jeg åpne diffen for å skifte tetninger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 24, 2015 Trenger ikke åpne duffen nei. Av med skjoldene, drivakslingene og ut med flensene http://www.audizine.com/forum/showthread.php/432259-DIY-Rear-Differential-Seal-replacement 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 24, 2015 Jeg må også bytte på B6-cabben, men vil nok kjøre den opp på bukker og ta grundig 'motorvask' under der før jeg setter i gang, mulig ta vekk varmeskjold også først så alt søl går bort. Bør forenkle joibben endel! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 24, 2015 Eksosannlegget kan/bør også fjernes for bedre tilkomst 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 24, 2015 Takker for gode svar å link. jeg for se om jeg hiver meg på det selv. har ikke løftebukk, og denne bilen er i dagli bruk. så da spørs det om jeg ikke levere den inn heller.. blir vell sikkert dyrt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 24, 2015 Hmm, nå har jeg lest hele den linken, det så ikke så vanskli ut. trur jeg må prøve selv alikevell en ting jeg lurer på, hvor mye greas skal det ver der som flensen går inn i diffen? noen tips som jeg trenger før jeg starter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 24, 2015 Inni flensen mente jeg selvfølgelig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 25, 2015 Den greasen kommer fra drivakselknuten. Pass på at du ikke får noe drit inn i drivakselknuten når du holder på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 25, 2015 Okey, skal jeg fulle opp med greas igjenn, elle skal jeg berre holde det helt rent inni flensen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 25, 2015 Dersom det er så lite som på bildet, så hadde ikke jeg brydd meg. Men om flensen er full av gris så hadde jeg trykt litt ny grease inn i drivknuten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...