#1 Skrevet Februar 25, 2015 Hei Prøver å søke litt frem og tilbake her på formuet, men finner ikke det jeg leter etter. Er det noen som har noen erfaringer med TFSI-motoren i 2009 Audi? Vurderer å se på en bruktbil med visstnok ca 160HK og bensin i følge min kone, så da må det vel være TFSI-motoren. Men den hun vil vi skal kjøpe har gått 116000km. Er det noe jeg bør være obs på da? Har ikke snakket med selger ennå, så han kan nok informere litt han og. Noen som har noe lurt å komme med? Tenker feks på om det registerreim/kjede og når denne skal byttes osv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 25, 2015 (endret) Oljeforbruk kan være et tema. Jeg har kjørt sikkert 250.000km med 2.0 TFSI fordelt på flere biler og jeg har hatt overraskende lite problemer. Det er også store forskjeller på 1,2, 1,4, 1,6(?) 1,8 og 2.0. Alle kalles TFSI, men noen av dem raser regkjedet på kort tid. Det jeg kan nevne er: - Coiler, streiket én etter én. (Aksjon hos Møller) - Kjedet mellom kammene. Strammer slitt/ødelagt og bilen rakler som et trøskverk. - Sørg for at pusheren til bensinpumpa er/blir byttet. Google cam follower og TFSI så ser du. - Oljeforbruk. Noen bruker latterlig mye, andre lite. Det er byttet mange motorer pga dette. Personlig var jeg strålende fornøyd med mine biler med TFSI, da de har vært lettkjørte og raske med lavt forbruk. Eneste jeg aldri skal ha igjen er den med 180hk. Den føles strupt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 25, 2015 Jeg hadde 2009 1.8TFSI 160hk i en A4 quattro, den var forholdsvis slapp. 250Nm blir for lite desverre, denne motoren blir nok mye bedre med ny programvare. Bortsett fra kamkjedestrammer fikset på aksjon hos Møller, samt en software oppgradering pga fjusk på kald motor så hadde ikke jeg flere problemer. Økonomisk sett er det en meget bra motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 11, 2015 Takk for kjappe og gode svar:) Men valget falt på en annen, og litt billigere bil... nemlig en 2012 Skoda Fabia Monte Carlo: rolleyes Ikke noen racerbil, men jeg fikk mye bil for pengene og den går billig og greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 12, 2015 Det er også store forskjeller på 1,2, 1,4, 1,6(?) 1,8 og 2.0. Alle kalles TFSI. Det er vel 1,8 og 2,0 888-motor vi snakker om her? - Kjedet mellom kammene. Strammer slitt/ødelagt og bilen rakler som et trøskverk. Kan dette fikses med toppen på plass? Eller må toppen av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 12, 2015 Det er vel 1,8 og 2,0 888-motor vi snakker om her? Kan dette fikses med toppen på plass? Eller må toppen av? Det kan nok hende! Bare vet at 1,4 har vært litt utsatt. Fikses med toppen på ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 13, 2015 Bortsett fra at de er ganske tungskrudde, har en og annen med registerhavari og bruker olje, er det fine motorer:P Fine å kjøre, med ett pent drag. Jeg skal ikke ha en slik motor uten garanti hvertfall:) Jeg ser nok mer negativt på denne motoren enn de fleste, da jeg kun ser de værste tilfellene som Audi mekaniker.. Det er fortsatt MANGE der ute som går fint uten problemer;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 6, 2015 Min 2008 1.8 TFSI 170hk har gått 115000 km når registerkjedet fant ut at det skulle hoppe litt. Heldigvis har jeg motorskade forsikring... Ser det ligger ett par like biler på finn som har hatt samme problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 15, 2015 Gjelder oljeforbruk og registerhavari nyere Tfsi motorer også. Sett litt på ny A4 med bensin, men litt skeptisk hvis de drar olje og havarerer. Er det bedring fra noe årstall ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 15, 2015 Mener motorene fra 2012 skal være i orden, altså på faceliften 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...