Audi B7: ingen strøm til baggasjeluke

Anbefalte innlegg

Skulle bytte noen pærer bak men fant ut at verken tåkelys, skiltlys eller knappen for åpning av baggasjelokk funket, da ble det plutselig litt vanskeligere. Det betyr vel at det ikke er strøm i det hele tatt til lokket vil jeg tro. Har sett om jeg fant noe sikring som hører til dette men fant ikke noe som alt dette gikk på(?), skal sjekke alle sikringer bare for å ha gjort det men tviler.

Tips til hvor jeg skal begynne å lete videre?....ta av trekket på innsiden av selve lokket først eller innover i baggasjen? Kan det være en kobling en stand som er løs f.eks?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk etter ledningsbrudd i gummistrømpa mellom bakluk og bil. Sikkert en felles jording her også, som du bør sjekke:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk etter ledningsbrudd i gummistrømpa mellom bakluk og bil. Sikkert en felles jording her også, som du bør sjekke:)

Har sjekket overgangen for synlige skader hvertfall. Felles jording for disse hvor kan jeg forvente å finne den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg kommet et steg videre. Målte med multimeter mellom ene stikkeren på kontakten til tåkelyset og minuspolen på batteriet, der var det strøm. Det betyr vel at det er jordinga som mangler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var det du målte på i stikket? Målte du spenning eller motstand(ohm)? Jeg ville prøvd å ohme f.eks jord i bakluka mot jord i et av baklysa, samt målt ohm i en plusskabel i bakluka mot en annen pluss kabel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.