#1 Skrevet Mars 1, 2015 (endret) Halloen. Fått en god del problemer med bilen min Bilen kokte over 130 grader når eg så dette slo eg på full varme og sto i ro sånn at tempen gikk ned til 90 igjen. kjørte ned til nærmeste bensinstasjon og fylte vann siden dette hadde jo kokt vekk en god del, dagen derpå kjørte eg på motorveien i 80-90 så kom det en skikkelig klakke lyd fra motoren dette va jo kammen som ikke var så snill (byttet kam lagre) så kjørte eg på jobben stoppet bilen og etter dette har følgende blitt gjort Byttet topp pakning (planslipt toppen og trykktestet og sjekket kanaler) Byttet alle pakninger rundt mens toppen var av. Byttet kam lagrene. Byttet oljetrykk sensor på filter huset. Tatt ned bunnpannen og renset sil og bunnpanne pga masse vann i bunnpannen etter topp pakningen røk. tror dette var alt egentlig. bilen starter første gang helt fint, står og går uten å kjøre blir 90 grader helt fint. vist eg gir bånn gass går helt fint. med engang eg begynner og kjøre og kommer over ca 2000omdr så kubber den og blir VEEELDIG tungstartet bruker sikker 10-20 min for å starte den. Har oljetrykk hele tiden noen vet ka som må gjøres (? :confused: VW golf 5 1k variant 1.9tdi 2009 BLS motor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 1, 2015 Ingen svar? Stått uten bil no i 4 mnder står helt fast vet ikke ka mer eg skal gjøre. Har heller ikke penger til å ta den til møller: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 1, 2015 Jeg har ikke mye kunnskap om dette, men har du lest av feilkoder? Om ikke, begynn med det. Smører du deg med litt tålmodighet, så kan det hende Petter Lønning svarer her, så da får du sikkert bedre svar enn det jeg klarer å gi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 1, 2015 Jeg har ikke mye kunnskap om dette, men har du lest av feilkoder? Om ikke, begynn med det. Smører du deg med litt tålmodighet, så kan det hende Petter Lønning svarer her, så da får du sikkert bedre svar enn det jeg klarer å gi. Har texa tester som eg har prøvd og lese av med men ingen feilkoder på noen ting. Venter på en kompis av meg med vagcom men tror ikke det vil hjelpe:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 2, 2015 Kan problemet være luft i diesel at den kubber på omtrent 1600-2000 omdr? er usikker på hvordan man lufter disse motorene. den har 1 diesel pumpe under passasjer sete bak, og en høytrykks vakuum pumpe på kammen. noen som har DIY på dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 2, 2015 fikk det til folkens tett drivstoff filter eller dårlig luftet drivstoff... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 2, 2015 Så bra. Det var gode nyheter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 2, 2015 Så bra. Det var gode nyheter. Hjalp litt men ikke så mye tydeligvis Første prøve tur ble det kjørt opp og ned en bakke 90 grader på motoren og første gir 2800 omdr ca også 2 gir 2300omdr flere ganger gikk helt fint Andre prøve tur etter 300m så stoppet den og samme symptoner som vanlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 3, 2015 (endret) noen her som vet kas relee som er til diesel pumpen? noen tegninger som er fra samme bil ? ikke alle som e det samme ser eg Vw golf 5 variant 2009 1.9tdi ligger ved bilder kl 1600. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 4, 2015 På denne bilen har den jo høytrykks vakuum diesel pumpe på kammen og en en lavtrykks diesel pumpe i tanken. skal pumpen i tanken alltid gå? (når eg vrir om tenningen) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 4, 2015 Et lite tips, få en mer beskrivende topic, så er det større sjans for at de som veit noe om dette faktisk ser og får svart på spørsmålene dine:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 5, 2015 Et lite tips, få en mer beskrivende topic, så er det større sjans for at de som veit noe om dette faktisk ser og får svart på spørsmålene dine:) Ka tenker du eg mangler i beskrivelsen min? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 5, 2015 Et par stikkord om problemene, ikke bare hva slags bil det gjelder. F.eks "Golf 5 TDI, tungstartet og går ikke skikkelig". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 6, 2015 Da fungerer g0lfen igjen. Viste seg og være defekt diesel temp sensor på retur slangen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 6, 2015 Takk for oppdateringen. Så håper jeg at du endelig er kvitt problemene! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...