Audi A4 1.8T fusker ved pådrag

Anbefalte innlegg

Jeg har en Audi A4 1.8T 2003 som i en liten peride nå på 3 måneder har fusket en gang i blandt(1-2 ganger i måneden). I går begynte den å fuske hele tiden, men kun ved stor belastning/pådrag. Hvis jeg kjører veldig pent opp i fart så går det fint, men så fort jeg enten flater padelen eller det blir stor belastning på motoren så begynner den å fuske og motorlampa begynner å blinke.

Jeg har lest av feilkodene med VAG-COM og har funnet følgende feilkoder:

16795/P0411: Secondary air injection. Incorrect flow detected

16684/P0300: Random/Multiple cylinder misfire detected

16688/P0304: Cylinder 4 misfire detected

Jeg har de siste ukene hørt at bensinpumpa bråker mer og mer og høres ut som om den går ujevnt. Så min første tanke var at bensinpumpa ikke klarer å gi nok bensin for stort pådrag/belastning.

Men når jeg så at jeg hadde en misfire på cylinder 4 så prøvde jeg å bytte coil fra cylinder 4 med cylinder 2, og etter en liten tur så fusker den helt likt, men jeg har nå isteden feilkode misfire på cylinder 2.

I tillegg hører jeg at den elektronikkboksen som sitter på spjeldhuset på inntaket lager en grusom summelyd/sprakelyd.

Hør selv

Så jeg har nå bestilt 4 nye NGK-plugger og en ny coil.

Hva tror dere kan være feilen her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som coil. tenker da på fusk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet ikveld plugger og coilen til sylinder nr 4. Problem løst :)

Pluggene var klare for utskifting kan man si: File%2003.03.15%2021.32.20.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.