Anbefalte innlegg

hei :)

 

Har veldig lyst til å prøve å få min 1884 Audi 80Q 5E lav, men etter som jeg har undersøkt litt så kryr det ikke av senkefjærer til den bilen. Har ikke funnet noen som selger justerbart til den, men veit at justerbart fra typ89 passer.(men vil helst ha papirer på stell)

Har funnet disse 2, men fortsatt usikker. Noen som har forslag/erfaringer? :)

 

http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=37_10122_10129&products_id=11313

 

http://www.billige-senkesett.no/shop/h-r-senkefjaerer-23243p.html

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei :)

 

Har veldig lyst til å prøve å få 80'n min lav, men etter som jeg har undersøkt litt så kryr det ikke av senkefjærer til den bilen. Har ikke funnet noen som selger justerbart til den, men veit at justerbart fra typ89 passer.(men vil helst ha papirer på stell)

Har funnet disse 2, men fortsatt usikker. Noen som har forslag/erfaringer? :)

 

http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=37_10122_10129&products_id=11313

 

http://www.billige-senkesett.no/shop/h-r-senkefjaerer-23243p.html

 

Vært på utkikk etter det samme selv, vurderer coilovere til min, siden dempere bak er modne for utbytting.

 

Lurt litt på disse, er ikke så ille prisa kontra andre alternativ.

 

http://www.europerformance.co.uk/pages/products/product_info.mhtml?product=239995

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært på utkikk etter det samme selv, vurderer coilovere til min, siden dempere bak er modne for utbytting.

 

Lurt litt på disse, er ikke så ille prisa kontra andre alternativ.

 

http://www.europerformance.co.uk/pages/products/product_info.mhtml?product=239995

 

Hei å takk for svar :)

Jeg glemte å nevne at bilen min er en B2, så trur ikke de hadde passa på min .. men så ålreite ut da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen med erfaringer? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noen erfaringer, men KAW har dette, hvis det er riktig:) De har også med dempere, både "vanlig" og "performance kti". Men som sagt, jeg er litt usikker på modellbetegnelsene på disse bilene og om jeg har funnet riktig. Du får sjekek ut selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har 30/30 senk fra H&R på min, ellers er det lite på markedet som kan godkjennes.

 

Har du 4x108 på din ? originale eller delbare fjørbein ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine erfarginer er vel ikke veldig relevante, siden det er gått så mange år siden jeg kjøpte mitt. Jeg har Lesjöfors fjærer, tror de er 40 mm. Dette sammen med gule Koni, det er stein hardt, selv på mykeste innstillingen på demperne. Det fungerer veldig bra på bane, men er slitsomt i lengden til daglig drift.

 

En ulempe med de gule Koni støtdemperne er selve justeringen. Foran er det enkelt, der er det toppjustering. Bak derimot, der må støtdemperen presses helt i bunn for å justeres, og dermed må fjærbenet ut av bilen, og fjæren taes av fjærbenet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noen erfaringer, men KAW har dette, hvis det er riktig:) De har også med dempere, både "vanlig" og "performance kti". Men som sagt, jeg er litt usikker på modellbetegnelsene på disse bilene og om jeg har funnet riktig. Du får sjekek ut selv.

 

Oi den siden har jeg ikke sett før. :) tusen takk !

 

- - - Updated - - -

 

jeg har 30/30 senk fra H&R på min, ellers er det lite på markedet som kan godkjennes.

 

Har du 4x108 på din ? originale eller delbare fjørbein ?

 

Okei, blei du fornøyd med de eller? :)

4x108 ja, og originale fjærbein :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine erfarginer er vel ikke veldig relevante, siden det er gått så mange år siden jeg kjøpte mitt. Jeg har Lesjöfors fjærer, tror de er 40 mm. Dette sammen med gule Koni, det er stein hardt, selv på mykeste innstillingen på demperne. Det fungerer veldig bra på bane, men er slitsomt i lengden til daglig drift.

 

En ulempe med de gule Koni støtdemperne er selve justeringen. Foran er det enkelt, der er det toppjustering. Bak derimot, der må støtdemperen presses helt i bunn for å justeres, og dermed må fjærbenet ut av bilen, og fjæren taes av fjærbenet.

 

Okei takk for svar :) men veit du om de fjærene fortsatt er å få tak i? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi den siden har jeg ikke sett før. :) tusen takk !

 

- - - Updated - - -

 

 

 

Okei, blei du fornøyd med de eller? :)

4x108 ja, og originale fjærbein :)

 

 

Mine ble litt skuffende, ganske enkelt fordi de gamle var så signe at jeg havnet på omtrent samme høyde :)

 

Andre muligheter er å enten bytte fjørbein til noen du får coilovers til eller å bygge noe slikt selv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine ble litt skuffende, ganske enkelt fordi de gamle var så signe at jeg havnet på omtrent samme høyde :)

 

Andre muligheter er å enten bytte fjørbein til noen du får coilovers til eller å bygge noe slikt selv

 

Ja jeg ser den, redd det kan bli tilfellet hos meg å ..

Ja jeg har sjekket litt å fjærbeina på en Typ88 skal være like typ81/85, og det fins jo coilovers til typ89. Eneste problemet da er jo tuv ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer bærekuler o.l. over fra typ89? får du 5 x 1xx om du bytter ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer bærekuler o.l. over fra typ89? får du 5 x 1xx om du bytter ?

 

Det er jeg usikker på, men du kan sjekke delenummerene kanskje? :)

Men hvis du hadde kjøpt justerbart til typ89, kunne man sikkert bare satt det rett på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bærekuler, lagerhus og fjærben fra T89 passer uten modifikasjoner på en type 81/85 quattro. Da det kun er S2 som hadde 5x112 så får man ikke 5-bolt uten videre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fant vi ut av det, tusen takk Per ! [emoji106][emoji2]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytter du til delte fjørbein, er jeg rimelig sikker på at du må bytte de ytre drivknutene også, pga større hjullager og også splines.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trur kanskje jeg fant noe nå :)

http://www.bsbildeler.no/Coilovers-P428860.aspx

 

Står at det er til mange blandt annet 1984-1987 Audi 90 2.2 Quattro typ81/85, må vel kunne få krangla seg til å få dette godkjent? :) Står jo i vognkortet mitt at jeg har en type 85, og audi 90 er vel egentlig bare en luksus utgave av 80? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett sett som passer til alle 80 i fra 78 til 91, 2wd som 4wd ja... Her er det nok litt feil i listene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KAW http://www.fahrwerke.de hadde i alle fall tidligere med ulike fabrikanter av dempere. Det er fjærer herfra som Gasolin selger, blant annet. Denne sida er så elendig å finne fram på at jeg tar meg ikke tida med å finne fram direkte link.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke sett, men Koni er gode saker! Var ihvertfall det på en av mine gamle mk2-ere - det og H&R har vært det beste jeg har kjørt med noen gang, så bare å kjøre på om firmaet er seriøst:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei godt å høre ! :) håper det er seriøst, også er jeg veldig spent om det er TUV ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur eg går for 40-40 senk eller tilsvarande, med H&R fjører og Bilstein dempere :) kjøre soppas masse at eg må ha TUV :P

 

Sei ifrå om Koni har Tuv da, kan ver interessant

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Er ett klubbmedlem her som har hatt problem med

leveransen derfra.

Men det var visst fordi deres leverandør av dempere

var tom på lager. Så det tok lang tid.

Men de ordnet opp til slutt.

Send de en Mail og få bekreftet at de har på lager var

tipset fra han.

Har du sendt Mail til Hansen motorsport og hørt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.