#1 Skrevet Mars 3, 2015 Har byttet dempere og fjærbeinslager på min S4 2.2TQ 92mod. Når jeg kjører på hompete vei klonker det litt og jeg lurer på om dette er årsaken? Skal det være en slik glippe mellom skiven og lageret? Mutteren på demperen er skrudd helt i bånn så jeg skjønner ikke hva problemet er... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 3, 2015 opp opp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 3, 2015 Tenker du på at den store skiva har luft under seg før den treffer gummiknottene? Nei, det er normalt med litt luft der. Men når vulkaniseringen slipper så kan det lage lyd, da er det gjerne litt mer luft og at du ser at skiva ikke er så godt sentrert sett ovenfra. Ta tak i hjulbuen og rugg bilen med veldig små bevegelser opp og ned så hører og ser du om årsaken ligger der du mistenker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 4, 2015 hmm, bilen er ganske stiv så jeg får ikke noe spesiell lyd når jeg gjør det:P tenkte skiva skulle ligge rett oppå slik at når jeg svinger så gir gummin litt etter. Løfta bilen opp i går å løftet å dunket på alt, men ingen indikasjoner på noe annet. Kanskje noen som har noe bilder av sine topplager så jeg kan sammenligne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 4, 2015 Har du nye Bilstein-dempere? Mange med C4-allroad opplevde dunking i forstillingen, med nye Bilstein dempere fra Arnott i USA. Det var en feilproduksjon vistnok. Feilen var inni demperen, så man kunne ikke se noe feil. Det var forferdelig å kjøre med, trodde bilen min skulle knele! Jeg byttet alt av forstillingsdeler inntil det kun var de nye demperne igjen å bytte. Kunne jo hende at du også har vært uheldig med demperne til din bil, selv om det ikke er allroad.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 4, 2015 Topplageret ser prima ut. Du får ikke klunk fra nedre bærekule, da? Byttet eller sjekket i det siste? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 6, 2015 Det er ikke så ille lyd, så jeg tror ikke det er demperen. Bilstein b8 sport forresten som er montert. bytta nedre bærearm samtidig som demperne, så det er heller ikke det... Men visst du Bjørn Eirik sier at topplageret ser korrekt ut, så kan det ikke være noe i forstillinga, må begynne å lete etter andre ting som er løst i motorrommet:P Takk for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 6, 2015 kan ikke være demperen som slår i demperhylsen? Dratt til mutteren godt nok over demper, slik at ikke demper er løs? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 6, 2015 kan ikke være demperen som slår i demperhylsen? Dratt til mutteren godt nok over demper, slik at ikke demper er løs? godt forslag, skal sjekke dette:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 6, 2015 bytta nedre bærearm samtidig som demperne, så det er heller ikke det... Bytta du bolten og mutteren nederst på fjærbeinet, og trakk til med korrekt moment? Har vært borti at en halvrusten og slitt bolt medførte at bolten fra bærekula kunne bevege seg og lagde lyd selv om dt tilsynelatende var trukket til godt. Er vel også flere historier om nedre bærearm som har hoppet av så det kan være lurt å skifte bolten uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 7, 2015 Bytta du bolten og mutteren nederst på fjærbeinet, og trakk til med korrekt moment? Har vært borti at en halvrusten og slitt bolt medførte at bolten fra bærekula kunne bevege seg og lagde lyd selv om dt tilsynelatende var trukket til godt. Er vel også flere historier om nedre bærearm som har hoppet av så det kan være lurt å skifte bolten uansett. jepp, leste om dette før jeg byttet mye i forstillingen så alt ble byttet med riktig moment, men skal sjekke bærearm en gang til:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...