#1 Skrevet Juni 7, 2005 Bilen min har en tendens til å "dukke" i etterkant av fartsdumper. Resultatet er at jeg må kjøre veldig sakte over fartsdumper, typisk 25 km/t over dumper som er lagt i en 40-sone. Opplever også tilsvarende i slake naturlige dumper. Jeg er klar over at bilen, en Passat med V6 TDi 4m, er vel fortung - så noe "dukking" må jeg vel regne med. Hadde likevel håpet å kunne gjøre det noe bedre, og lurer derfor på: - Vil økt stivhet i senkefjærer føre til mindre "dukking"? - Kan slik dukking være tegn på slitte dempere? - Andre ting jeg kan rette på/deler jeg kan bytte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 7, 2005 Disse modelene av passat og A4 B5 har en tendes til å dukke en del. Dette blir veldig fremtredene med slitte dempere, og helt jævlig i kombinasjon senkefjærer og slitte dempere! Regner med at bilen også vandrer litt i høyere hastigheter, med litt hengekøye følelse? Vil på det varmeste anbefale å bruke litt penger på dempere. Ikke biligste sort. Har selv Koni coilover sett på min A4, og er kjempe fornøyd. Disse er stilt på det mykeste, men er nesten for stiv til vanlig bruk. Bilen er senket ca 50/40 så må ta fartsdempere pent enda men det kommer av høyden på bilen To fingre går ikke på høykant mellom dekk/bue. Vil du ha stiv bil, velger du gul koni o.l. Sportslig bil, velg sports utgavene av Sachs, bilstein, rød koni o.l. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 7, 2005 Jeg monterte eibach senkesett ( 35mm) + gabriel gassdempere på passaten min her i vår. Var veldig spent på hvordan det ville gå over fartsdemperene på veien . For å si det sånn , jeg kan kjøre fortere over dem nå ! Mye bedere ! Passe stiv uten å miste komforten ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 8, 2005 Bilen min har en tendens til å "dukke" i etterkant av fartsdumper. Resultatet er at jeg må kjøre veldig sakte over fartsdumper, typisk 25 km/t over dumper som er lagt i en 40-sone. Opplever også tilsvarende i slake naturlige dumper. Jeg er klar over at bilen, en Passat med V6 TDi 4m, er vel fortung - så noe "dukking" må jeg vel regne med. Hadde likevel håpet å kunne gjøre det noe bedre, og lurer derfor på: - Vil økt stivhet i senkefjærer føre til mindre "dukking"? - Kan slik dukking være tegn på slitte dempere? - Andre ting jeg kan rette på/deler jeg kan bytte? har du senket bilen nå???? vits du har det hvor mye??? jeg har satt på inter alloy fjærer og de samme demperen hos meg. fjærene skulle senke 35mm men er vel nede i 55mm nå og min dykker ikke i det hele tatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 9, 2005 Nei, bilen er ikke senket slik den er i dag. Om jeg skal senke så må det bli nokså moderat senking fordi jeg trenger bakkeklaringen på diverse hytteveier. 30-35 mm skulle vel gå bra antar jeg, i alle fall dersom jeg blir kvitt dukkingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 4, 2007 Jeg monterte eibach senkesett ( 35mm) + gabriel gassdempere på passatenmin her i vår. Var veldig spent på hvordan det ville gå over fartsdemperene på veien . For å si det sånn , jeg kan kjøre fortere over dem nå ! Mye bedere ! Passe stiv uten å miste komforten ! Lenge siden men, husker du hvor du kjøpte demperene og hva de kosta? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 4, 2007 Lenge siden men, husker du hvor du kjøpte demperene og hva de kosta? Desverre , husker ikke hvor jeg handlet og hvor mye dem kosta ( har leita men....) Har montert Sachs dempere på A6en som jeg er fornøyd med. Hvis du er intressert så kan jeg sjekke pris for deg hos en kamerat som har rab. på disse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 4, 2007 Bilen min har en tendens til å "dukke" i etterkant av fartsdumper. Resultatet er at jeg må kjøre veldig sakte over fartsdumper, typisk 25 km/t over dumper som er lagt i en 40-sone. Opplever også tilsvarende i slake naturlige dumper. Jeg er klar over at bilen, en Passat med V6 TDi 4m, er vel fortung - så noe "dukking" må jeg vel regne med. Hadde likevel håpet å kunne gjøre det noe bedre, og lurer derfor på: - Vil økt stivhet i senkefjærer føre til mindre "dukking"? - Kan slik dukking være tegn på slitte dempere? - Andre ting jeg kan rette på/deler jeg kan bytte? man kjører vel ikke i 30km/t over farts dumpene i 30 sone heller?? Er vel bare normalt å kjøre sakte over slike. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 5, 2007 invester i gode støtdempere , sachs , kyb , koni , monroe og bilstein alle anerkjente og bra kvalitet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 5, 2007 Montert KYB nå, men jeg synes de virka mykere enn de gamle, mulig det bare virka sånn! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 8, 2007 man kjører vel ikke i 30km/t over farts dumpene i 30 sone heller?? Er vel bare normalt å kjøre sakte over slike. Bør sikkert unngå å kjøre i 30km/t over fartsdumper i 30-sone, men det burde etter min mening ikke være slik at dersom man holdt fartsgrensen så risikerte man å slå i stykker bilen. Ettersom det ikke er påbudt å merke fartsdumper i 30-sone må man også kunne kjøre i 30 over disse. For øvrig var problemet mitt at jeg måtte uforholdsmessig langt ned i hastighet i forhold til mange andre biler jeg har kjørt. Har byttet dempere (til Sachs) og ting ble bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...