Oljeskift og flushing av automatkasse Audi A6 4f Allroad

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg tenker det er på tide men et oljeskift på triptronickassen og har sendt forespørsel om dette til Automatgear Service i Bergen.

De gir meg en pris på 6750 inkl moms for hele jobben, er dette en upris?

Jeg få i tillegg 10% rabatt (6075kr) på denne jobben siden jeg er medlem av klubben, men rabattavtalen vår sier vel minst 15% rabatt eller er det noe som har endret seg her?

Jeg holder til i Oslo og lurer på om dere har erfaringer med noen her i området som utfører dette til en grei pris.

Grunnen til jeg vurderer Bergen er at jeg skal over en tur nå i april og at slik jeg har skjønt det så har automatgear Service et bra rykte på seg.

Takker for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler flushing av kassen, MEN kun med orginal ZF olje beregnet for din kasse. Vet ikke hvilken modell du har men min A6 allroad 2008 ble ført flushet med Valvoline sin olje men det ble ikke bra, den giret hardere og var ikke lengre myk og smidig. Pga skifte av converter etter dette, som ikke ble tilfredsstillende, krevde ZF at det ble skiftet til orginalolje. Kassa ble flushet igjen, nå med riktig olje. Og du verden for en forskjell, kassa ble igjen myk og fin i giringen. Så jeg kommer aldri til å bruke annet enn orginalolje på min kasse, selv om det er betydelig dyrere. (men det kan godt være at andre merker enn Valvoline ville gitt annet resultat)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ikke ut som noen upris iallefall. Olje til skift på automatkasse kommer fort på mellom 1500-2500kr. Så pluss arbeid, tar vel minst 2 timer på verksted, så er du godt innenfor vil jeg si. Iallefall dersom du ikke vil prøve å gjøre det selv. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisen på min 2,7 TDI med automat / tiptronic / S kasse kommer på grunnpris 2890 kr.
Oljen i tillegg er dritdyr, så totalt kommer det på 8900 kr..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.