Luftfjæring A6 allroad 4F synker bak

Anbefalte innlegg

Hvorfor synker luftfjærer kun bak når bilen står ett døgn på nivå "comfort", men den synker ikke hvis den er løftet til "allroad". Er det feil i ventilblokka? Kompressor eller sensor? Og hvor ligger i såfall ventilblokka?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En av belgene bak er nok synderen. De pleier å ryke en gang etter 120k km. Ventilblokken er montert rett ved kompressoren, som sitter rett bak innerskjermen i forkant i høyre hjulbue foran.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En av belgene bak er nok synderen. De pleier å ryke en gang etter 120k km. Ventilblokken er montert rett ved kompressoren, som sitter rett bak innerskjermen i forkant i høyre hjulbue foran.

Takk for svar, men den synker jo ikke når den er løftet til allroad... Har nå stått i ro i 4 dager uten å synke, da har eg vanskelig for å tro at det er belger?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk feilkoder

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, er gjerne ventilblokken da. Grunnen for at jeg byttet ventilblokken var det var litt vilkårlig hvor bilen sank ned.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er belgene dine, du har morken belg som er akkurat der knekken på belgen blir når bilen står i comfort. Hvis du sputer en blanding med zalo og vann på belgene bak når bilen står i comfort så ser du det nok. Er ofte at belgene ikke lekker når bil, eller lastebil i mitt tilfelle, står på et visst nivå. Når du løfter bilen helt opp vil det at belgen retter seg ut gjøre at den lille sprekken når belgen er vridd ikke lekker lengre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, er gjerne ventilblokken da. Grunnen for at jeg byttet ventilblokken var det var litt vilkårlig hvor bilen sank ned.

Ja faktisk så har det hendt ett par ganger at den sank ned bare fremme, men det er bak de fleste ganger... Skal senke i lavere posisjon og se da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hiver meg på denne tråden. Kjøpte for et par uker siden en 08 Allroad med 112 000 km. Selger oppdaget at bilen sank ned bak over natten og satte den inn på verksted for å få fikset det. Siden den sank omlag likt på begge sider bak ble ventilblokka byttet. De mente belgene ikke var synderen. Da jeg kom hjem med bilen oppdaget jeg at den fortsatt synker bak. Må nok bytte belgene snart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

EN BELG VAR SYNDEREN, fant det ut ved en tilfeldighet. Skiftet bremseskiver foran og hadde derfor jekket opp bilen på en side i gangen, da sank den ned kun på den siden hvor belgen var lekk. Bestilte nye belger og skiftet den som var defekt og alt var i orden. Takk for bidrag i tråden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.