Bytte Tetninger rundt dyser på toppdeksel Allroad 2.5 TDi

Anbefalte innlegg

Har litt svetting fra pakningene rundt dysene på min audi allroad. Kontaktet møller, og de sier disse sitter i toppdeksel slik at hele toppdekselet må byttes.

Det må da finnes noe reservedeler for dette. 1700kr for en liten 5 kroners tetningsring...

Noen som vet om det er mulig å få byttet bare ringene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant en utenlandsk? tråd en gang på en som gjorde dette. Var litt jobb men resultatet ble bra. Jeg har forsøkt å søke den opp igjen på nytt i ettertid, men finner den ikke igjen. Noen andre som har den kanskje? Andre har vel lyktes med å rengjøre godt rundt dyse og selve pakningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt ut veivhusventilasjonsfilteret til den nye typen. Så får du mindre trykk. Kanskje lekkasjen opphører. Hvis ikke, av med toppdeksel og rengjør tetningene på den flaten som ligger an med dysene. Der er dobbel leppe, men som regel så full av skitt at man tror den er enkel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt ut veivhusventilasjonsfilteret til den nye typen. Så får du mindre trykk. Kanskje lekkasjen opphører. Hvis ikke, av med toppdeksel og rengjør tetningene på den flaten som ligger an med dysene. Der er dobbel leppe, men som regel så full av skitt at man tror den er enkel.

Ny type veivhusventilasjosfilter? Trodde bare jeg skulle rengjøre det jeg.

Jeg får prøve å plukke av toppdekslet å rengjøre. Bilen er mye mindre i bruk nå etter elbilen kom, så tenker det er en sammenheng der også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny type veivhusventilasjosfilter? Trodde bare jeg skulle rengjøre det jeg.

Gamle typen er en plastsylinder med vevd stoff utenpå, dette er i utgangspunktet tett straks det blir oljefuktig. Nye typen er en plastsylinder uten vevd stoff men med flere åpne kanaler. Husker ikke årstall på skillet, men min 2003 mod har ny type.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har et brukt syklonfilter som ikke er mange åra. byttet på min, men det var totalt unødvendig da noen før meg hadde byttet til nye typen. bare å sende meg en pm hvis du er intr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.