#1 Skrevet Mars 6, 2015 Hei! Sku ha inn motorn på S2n idag, men fikk den faen meg ikke de siste 10-15mm, fant ut at de styretappene var for store. Finnes det forskjellige størrelser på disse ? Går det å ta de vekk eller blir blir kassa sleivt på blokk da? Her er ene Den måler 15mm Som dere ser så går ikke den lenger enn dette (skyvelæret står på 15mm) Har kasse ifra S4 B5 (DSY) og 7a svinghjul m spec 3+ clutch. Å siden jeg har ABY motor så hadde jeg org. Spacer mellom blokk og kasse, å dobbelmassesvinghjul. Uansett om jeg tok vekk de styretappene fikk jeg ikke motorn lenger inn, må jeg da ha spacern? Trodde den gikk vekk jeg når man hadde enkeltmasse svinghjul. Takk for svar! Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 6, 2015 ser ut som den ikke sitter godt nok innpå blokka. du ser konen i motsatt ende godt. Jeg antar at du kan fjerne denne utenproblemer, er for å styre kasse og blokk sammen, men når boltet opp så skal den ikke ha noe betydning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 6, 2015 Står der den skal,er en tykkere en på andre sida som er like tynn som dinne på blokk sia, men på kasse sida er den tykkere, dvs. Den går ikke lenger inn pga den stopper i godset.. Ska prøve alt igjen ikveld å se om jeg får det sammen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 6, 2015 På det øverste bildet ser det ut som om hylsa skal slås 1 cm lengre inn i blokka. Jeg antar at du kan fjerne denne utenproblemer, er for å styre kasse og blokk sammen, men når boltet opp så skal den ikke ha noe betydning. Det er vel en antakelse? Hensikten med hylsene er ikke å styre kasse og blokk sammen, men å sentrere dem eksakt riktig og holde dem der for alltid. Hvis du dropper styretappene kan motoren lett bli skjevt montert. Vil tro det lett kan bli 5mm, og da får du en inngående aksel på kassa som blir "rørt rundt" i en sirkel med 1 cm i diameter, i opptil 6000 sirkler i pr minutt. Tipper akselen kan kan knekke rimelig kjapt. Jeg ville aldri funnet på å starte opp en motor som var montert uten styrehylser. Det kan gå helt fint men det kan like gjerne ikke gjøre det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 6, 2015 På det øverste bildet ser det ut som om hylsa skal slås 1 cm lengre inn i blokka. Det er vel en antakelse? [emoji14] Hensikten med hylsene er ikke å styre kasse og blokk sammen, men å sentrere dem eksakt riktig og holde dem der for alltid. Hvis du dropper styretappene kan motoren lett bli skjevt montert. Vil tro det lett kan bli 5mm, og da får du en inngående aksel på kassa som blir "rørt rundt" i en sirkel med 1 cm i diameter, i opptil 6000 sirkler i pr minutt. Tipper akselen kan kan knekke rimelig kjapt. Jeg ville aldri funnet på å starte opp en motor som var montert uten styrehylser. Det kan gå helt fint men det kan like gjerne ikke gjøre det. De gikk ikke lenger inn i blokka.. Motor montert nå... Uten styrehylser............. Ikke gjør meg så nervøs da!! Hadde spacer på før, så sikkert derfor de var så store.. Må vell få tak i noen kortere da å dele igjen for å putte dei i.. Evt. Kappe de... BAH... Takk for svar da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 7, 2015 Forresten, er inngående aksel på girkassa opplagret (enten i svinghylet eller i veiva)? Dersom den er opplagret så gjelder det jeg skrev om belastningen på akselen. Dersom den ikke er opplagret vil belastningen bli vesentlig mindre. Hadde spacer på før, så sikkert derfor de var så store.. Det forklarer at de ser 1 cm for lange ut ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 7, 2015 7a svinghjul så er opplagra der. Kapper bare de imorgen å monterer dem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 9, 2015 Det er forskjellige størrelser på de, ja. Er avhengig av motorstørrelse og girkasse. Er bare å kappe eller flytte over noen andre. Tykkelsen er det også forskjell på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 9, 2015 Det er forskjellige størrelser på de, ja. Er avhengig av motorstørrelse og girkasse. Er bare å kappe eller flytte over noen andre. Tykkelsen er det også forskjell på Kappet de, var bare en 10 min jobb å sette dem i heldigvis 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...